پارک آبی بدون تردید یکی از جذاب ترین مکان های تفریحی برای تمام مردم در سراسر دنیاست و در اکثر نقاط جهان می توان نمونه هایی از پارک های آبی جذاب و هیجان انگیز با امکانات فوق العاده دید. در این مطلب شما می توانید با ۱۲ تا از بهترین و پرطرفدارین پارک های آبی آسیا آشنا شوید.

به گزارش پول تیکت؛ در هر دما و در هر فصلی از سال، قطعا پارک آبی می تواند یک انتخاب فوق العاده برای تمام کسانی باشد که علاقمند به آب تنی، تفریح و هیجان هستند. اگر علاقمند هستید هیجان انگیرترین پارک های آبی آسیا را بهتر بشناسید، این مطلب را از دست ندهید.

پارک آبی جهان آبی یاس، ابوظبی – امارات متحده عربی:

جهان آبی یاس یکی از جذاب ترین، جاذبه های ابوظبی با چندین سرسره بزرگ بالای ۱۵ هکتار

جهان آبی یاس اولین مگا پارک امارات متحده عربی ست؛ با بیش از ۴۳ وسیله بازی و جاذبه های دیگر که بسیار خاص و سرگرم کننده هستند. یکی دیگر از ویژگی های برجسته این پارک تجربه غواصی مرواریده، که نشان دهنده فرهنگ غواصی سنتی در امارات است. بازی های متنوع دیگر و سرسره ها و وسایل بازی نظیر شکار گنج، دافاما، حلقه لیوا و باندینگ بامبر شما را بیشتر به ذوق میاورد.

پارک آبی امارات

پارک آبی سرزمین یخی، راس الخیمه – امارات متحده عربی:

پارک سرزمین یخی یکی از انواع پارک های آبی با تم و سبک تندرا یخ زده و پوشیده از برف است. به زیبایی تزیین شده و با وجوداینکه در سال ۲۰۱۰ افتتاح شده است،به خاطر سرسره ها و وسایل بازی فوق العاده ای که دارد، محبوبیت فراوانی کسب کرده است. خاص ترین وسیله بازی ان” آگواشوته” نام دارد که شما باید تمام طول استخر را روی سطح آب مانند یک سنگ کوچک بپرید. این پارک آبی هیجان انگیز همچنین دارای یک استخر بزرگ،آبشار عظیم و یک زمین فوتبال آبی و دیگر جاذبه ها است و وجود چند صد پنگوئن پلاستیکی آن هم در یک منطقه بیابانی قطعا بسیار خوش آیند خواهد بود.

پارک آبی سرزمین یخی ابوظبی

پارک آبی واتربام، بالی- اندونزی:

یک پارک آبی خانوادگی با ۳٫۸ هکتار زمین در منطقه گرمسیری بالی واقع شده است. استراحت زیر سایه، لذت بردن ازوسایل بازی و آب یا غذاهایِ خوب و نوشیدنی های گرمسیری؛همه چیز ممکن است وقتی در واتربام باشید. وسایل بازی موجود شامل: ماربوآ، افعی سبز،پ ینتون، رودخانه آرام، بومرنگ، سوپر بال و امکانات فوق العاده واتربام مطمئنا آن را در زمره بهترین پارک های ابی آسیا قرار می دهد. معرفی لیست استخرهای ایلام را از دست ندهید.

پارک آبی اندونزی

پارک آبی سرزمین آبی، بمبئی-هند:

بزرگترین پارک آبی در هند و یکی از بزرگترین پارک های آبی در آسیا. سرزمین آبی در بمبئی یک مجموعه کامل سرگرمی برای همه گروه های سنی و سلیقه هاست. جاذبه های مختلفی در این پارک وجود دارد که توریست های زیادی را از سراسر جهان، جذب می کند. جاذبه هایی همچون، ابادروم؛ ۱۲ رودخانه موج، ماجراجویی امازون، شیطان سیاه و… سرزمین آبی با بیش از ۲۲ هکتارمساحت در شهر شلوغ بمبئی واقع شده است. درکنار بازی های آبی؛ وسایل متنوع، فروشگاه های مختلف و غذاهای متنوعی برای بازدید کنندگان در این پارک در نظر گرفته شده است.

پارک آبی دهلی هند

پارک آبی مکعب جادویی شاد، پکن- چین:

واقع شده در یک منطقه وسیع ۳۳هکتاری، این پارک یکی از بزرگترین پارک های آبی در آسیاست. سرپوشیده بودن آن این امکان را می دهد که تمام فصول سال بتوانیداز این “مکعب جادویی شاد” لذت ببرید. این پارک ادعا می کند که بزرگترین پارک در جهان است با حداکثر سی هزار نفر. با بیش از ۵۰ سرسره فوق العاده و وسایل بازی متفاوتی نظیر اختاپوس سریع السیر، تونل آبی و غیره… این پارک ترکیبی از معماری سنتی چینی و مدرن امریکایی و طراحی سونایِ اروپائیست.

پارک آبی پکن چین

پارک آبی خلیج کاریبن، سئول -کره جنوبی:

خلیج کاریبن یکی از محبوب ترین مکان های تفریحی برای خانواده ها در سئول است. یکی از بزرگترین پارک های آبی جهان با طرح کارائیب. وسایل آبی متنوع و همچنین جذابیت هایی نظیر حلقه ابی، مارپیچ وحشی، برج قایق، استخر موج و رودخانه و… خلیج کاریبن همچنین دارای سوناست که شامل چشمه آبگرم و امکانات دیگر سوناست. همچنین دارای استخر مخصوص کودکان است که در آن بچه ها میتوانند بدون نگرانی بازی کنند.اتاق خواب و اتاق استراحت با کپسول آرامش و صندلی های ماساژ از دیگر جاذبه های این پارک آبی است.


پارک آبی کوه سیاه، هوآهین – تایلند:

پارک آبی کوه سیاه یکی از محبوب ترین و به روزترین پارک های آبی در آسیا با مساحت  ۵۵۰۰۰مترمربع و ظرفیت ۱۰۰۰نفر که دارای پارک ابی و موج سواری به صورت همزمان است. جذابیت اصلی این پارک برجی با ۱۷ متر ارتفاع و ۹ سرسره مختلف است که درانتهای هرکدام، فرد وارد استخرهای مختلف می شود. جاذبه دیگر این پارک آبی که فقط ۱۵ متر با شهر فاصله داشته و دارای استخر موج، رودخانه آرام، ساحل، استخر کودکان و غیره …است. محوطه موج سواری همچنین یکی از تجربه های متفاوتی است که در آن مرزها توسط یک سیستم کابلی در اطراف حوضه ۸۸۰ متری می شود و همزمان چندین موج سوار می توانند از محوطه استفاده کنند.

عکس پارک آبی تایلند

پارک آبی سان وی لاگون، مالزی

سان وی لاگون در سابانگ جایا، سلانگور مالزی واقع شده است. این پارک ۸۸هکتار مساحت و ۸۰ نوع جاذبه مختلف را در خود دارد. وسایل بازی مختلف نظیر آب های افریقا،ساحل موج و…هر روز بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب می کند. خاص ترین ویژگی این پارک این است که اولین واتر پلکس، پنج بعدی که امکان یک سفر ماجراجویی ۵ بعدی را به فرد می دهد در آن وجود دارد. لاگون سان وی همچنین دارای پارک تفریحی، باغ وحش و پارک بی نهایت و پارک وحشت است. معرفی پارک آبی اپارک که از بهترین پارک‌های آبی ایران است در وبلاگ پول تکیت موجود است.

عکس پارک آبی مالزی

پارک آبی خلیج ماجراجویی، سنگاپور

پارک ماجراجویی در سنگاپور برای همه سلیقه ها طراحی شده است. سرسره های هیجان انگیز نظیر کشتی هیدرومغناطیسی، استخر موج بلو واتر و رودخانه ماجراجویی و غواصی در زیراب با مرجان های رنگارنگ،باهزاران ماهی ،سفره ماهی با بال های مخملی ان است.همچنین میتوانید از نور خورشید در این پارک ابی لذت ببرید.

عکس پارک آبی سنگاپور

پارک آبی چیملانگ، چین

پارک چیملانگ در چین یکی از بزرگترین پارک های آبی در آسیاست. بخاطر محیط و خدمات خوب در فضای مجازی توجهات زیادی را به خودش جلب کرده است. این پارک، تجربه های بسیار ویژه ای برای بازدیدکنندگان خود فراهم می آورد. جذابیت هایی نظیر رودخانه آرام، استخر موج، قلعه بارانی و وسیله های بازیِ
خانوادگی. همچنین، تورنادو،ب ومرنگ، سرسره های مسابقه ای و سرعتی، استاد طوفان برای افراد عشق هیجان و برای کودکان تورنادو کوچک و تونل یخی. دو سرسره جدید در این پارک با نام”رودخانه بی نهایت”و”پینتون” دوتا دیگر از مهم ترین جاذبه های این پارک ابی هستند.

عکس پارک آبی چین

پارک آبی خانه جذرومد، بانکوک

فلو هوس در بانکوک، برای تمام اعضای خانواده می تواند سرگرم کننده باشد. این تابستان زمان مناسبیه که با دوستان و خانواده به این پارک سری بزنید. خلاقیت پارک فلو ایجاد یک ترکیب خوب از موج سواری و ووک بوردینگ (موج سواری ایستاده با حرکات نمایشی در پشت یک قایق موتوری) است. یک استخر مخصوص کودکان، صندلی های خورشیدی (افتابگیر)، فروشگاه، بار و نوشیدنی هایی نظیر کوکتل، میلک شیک و یک منو ساده از برگرها و هات داگ از دیگر جاذبه های این پارک ابی است.

عکس پارک آبی بانکوک

پارک آبی سرزمین شگفتی، بنگلر-هند

پارک سرزمین شگفتی در بنگلر هند به معنای واقعی یک تجربه عالی برای تمامی افراد در تمامی سنین است. قایق و استخر هیجان، استخر موج، تجربه های فوق العاده ای برای بازدیدکنندگان فراهم می آورد. از این پارک می توان در زمستان هم دیدن کرد چون دارای تکنولوژی گرمایشی خورشیدی است که در زمستان برای گرم نگه داشتن آب استفاده می شود. وسایل بازی نظیر رودخانه آرام، بومرنگ، مارپیچ، پاندول، دیسکو و… این پارک را به مکانی مفرح برای گذراندن اوقات تابستان تبدیل کرده است.

پارک آبی هند

البته ناگفته نماند بدون تردید لیست پارک های آبی جذاب و هیجان انگیز آسیا بسیار بلند بالا تر است و در کشور خودمان نیز پارک های آبی به مراتب بزرگتر و با امکانات فوق العاده ای در شهرهای مختلف نظیر پارک آبی مشهد، پارک آبی تهران، پارک آبی کرج، پارک آبی قم، پارک آبی شیراز، پارک آبی تبریز و … وجود دارند که در مطالب دیگر به طور تفصیلی به آن ها خواهیم پرداخت.

نکته: استفاده از این مطلب تنها با درج لینک و ذکر نام پول تیکت مجاز است.