اگر برایتان جالب است که با مهیج ترین، عجیب ترین و بهترین پارک آبی های جهان و امکانات هیجان انگیز آنها آشنا شوید و عکس های آن ها را ببنید این مطلب را از دست ندهید.

بدون تردید باید پارک آبی را یک تفریح بسیار جذاب و مهیج در سراسر جهان دانست. پارک های آبی در تمام دنیا طرفداران بسیار زیادی دارند و جالب است که روز به روز تعداد این پارک ها افزوده می شود و علاقمندان این پارک ها نیز انتظار امکانات جدید و مهیج‌تری دارند. اگر دوست دارید با برترین و مهیج ترین پارک های آبی دنیا که خودشان را با مجموعه ای از سرسره ها، انواع جاذبه ها و وسایل بازی آبی مختلف، از دیگر پارک های برتر دنیا جدا کرده اند آشنا شوید.

پارک آبی کانادا

پارک آبی جهان (world park)

این پارک در داخل بازار غرب ادمونتان در آلبرتا (کانادا) واقع شده است. یک پارک آبی سرپوشیده با مساحت ۵ هکتار. از امکانات این پارک کانادایی می توان به سرسره هایی نظیر: سورتمه، تاندرپولت، سقوط آزاد، سرسره موج و زیپ لاین (حرکت از بالای آب از طریق کابل) اشاره کرد. می‌توانید معرفی بهترین پارک آبی‌های جهان را در همین وبسایت مشاهده کنید.

پارک آبی پکن

شادی جادویی (Happy magic)

مرکز المپیک آبی سابق شهر پکن که با نام مکعب آبی هم شناخته می شود، به یک پارک ابی تغییر کاربری داده است و با یک سرسره مارپیچ که توسط وایت واتر ساخته شده، تکمیل شده است. ساختمان نمادین بازی های تابستانی حالا دیگر پراز ستاره های دریایی بزرگ شده و سقف آن با بادکنک ها سفید پوشیده شده است.

پارک آبی برزیل

پارک ساحلی

پارک ابی برزیل که در نزدیکی شهر ساحلی فورتالزا قرار دارد که Insano آن، بلندترین (۱۳۵پا) و سریع ترین (۶۵ مایل برساعت) سرسره آبی در جهان است و همچنین دارای سرسره تیوپی کالافریو می باشد. معرفی پارک آبی ایرانیان مشهد را ببینید.

عکس پارک آبی هالیدی ورد

سفر آبی (splashin safari) – جهان تعطیلات

این پارک در جهان تعطیلات در ایالت سانتاکلاوس واقع شده است. این پارک بهترین پارک سرگرمی و تفریحی در حال حاضر (کشتی گوزن یال دار آبی) و دارای جدیدترین وسایل بازی در سال  ۲۰۱۲(کشتی ماموت آبی) است.

پارک آبی سفر آبی

خلیج کاربین (carbbean)

بخشی از پارک اورلند. از ویژگی های این پارک آبی آسیا یی در کره جنوبی می توان به چهار سرسره مارپیچ و وایت واتر و ماشین موج ایستاده اشاره کرد.

عکس پارک آبی کره جنوبی

سرزمین آتنا (Etnaland)

پارک ابی ایتالیایی در جزیره سیسیلی، دارای مجموعه ای از وسایل بازی شامل: کروکودیل سریع، فانفار، رودخانه اژدها. این پارک آبی مستقل با ۲۷جاذبه نظیر غواصی در آب، وسایل بازی هیجان انگیز و وسایل بازی ترسناک و تاریک و وسایل بازی آبی کار خودش را آغاز کرد.

عکس پارک آبی ایتالیا

جهان آبی

ویژگی های پارک آبی دنور شامل: آبشار مرتفع و چندین سرسره ی صاف تاریک (سربسته) با طراحی داخلی کارتونی (رودخانه گمشده فرعون و سفربه مرکز زمین) و یک مینی سورتمه با یک گودال در انتهای آن است. بلیط استخرهای طبس را با تخفیف عالی در پول تیکت خریداری کنید.

عکس پارک آبی جهان

بهشت چیملانگ (chimelong)

پارک ابی چینی واقع در شمال غربی هنگ کنگ با امکاناتی نظیر: قایق آبی، رودخانه آرام که از یک تونل برفی عبور می کند با نمایش سامبا (رقص برزیلی).

عکس پارک آبی جزیره

جزایر گرمسیری

در فاصله ای حدود یک ساعت از شمال برلین، پارک آلمانی در یک آشیانه هواپیما ساخته شده که گفته شده بزرگترین ساختمان مستقل در جهان است. ثبت شده به عنوان بزرگترین پارک آبی در جهان. با امکانات فراوانی نظیر بالن، سقوط آزاد و نمایش آکروباتیک هوایی به سبک سیرک.ب ا ۵۰ هزار نوع گیاه. این پارک دارای بزرگترین جنگل استوایی سرپوشیده در جهان است. برای اطلاع از قیمت بلیط استخر فجر طبس بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

عکس پارک آبی سیام تایلند

پارک سیام (تایلند امروزی)

واقع در جزایر قناری. امکانات این پارک اسپانیایی نظیر، سرسره که در بین مخزن کوسه ها و ماهی برقی عبور می کند. سرسره موج آن با ارتفاع (۱۰پا) از هرسرسره موجی در جهان بزرگتر است و دارای رودخانه موج سواری است. ازدیگر ویژگی این پارک میتوان به غذاهای تایلندی آن اشاره کرد.

عکس پارک آبی والت دیزنی

ساحل کولاک (Blizzard Beach)

پارک آبی جهان والت دیزنی در اورلاندو. یکی از بلندترین (۱۲۰پا) و سریع ترین (۶۰مایل برساعت) سرسره جهان با طولانی ترین وسیله بازی وایت واتر است.

عکس سرسره آبی

وت وایلد

نه یکی و دوتا، بلکه ۴ تا سرسره کاملا شفاف که در وت وایلد در ستامبر باز خواهد شد. وسیله بازی جدید”آگوال لوپ (حلقه آب)” زمانی آغاز میشود که درب تله ای باز شود و فرد سقوط کرده و با سرعت زیاد در یک آبشار عمودی می افتد و سپس وارد سرسره شفاف می شود. این سرسره بخاطر غلبه بر گرانش باعث تپش قلب می شود و شخص را با سرعتی بالغ برا ۶۰ کیلومتر بر ساعت جابه جا می کند.(هشدار شرکت سازنده!)

پارک آبی دریایی

اُورلاندو

مفهوم ترکیبی خلاقانه دنیای دریا در اُورلاندو که ترکیبی از یک پارک آبی و دریایی است، به بازدید کنندگان اجازه می دهد که با حیواناتی نظیر دولفین با پایین رفتن از سرسره های مختلف ارتباط برقرار کنند. دنیای دریایِ پارک سان آنتونیو در سال ۲۰۱۲ به مجموعه پارک های آبی پیوست و پارک سان دیگو نیز مشابه این پارک ابی را ماه جون اضافه خواهد کرد.

عکس پارک آبی اتریش

پارک آبی اتریش

ماجراجویی در یک فضایِ باز در اتریش مفهوم یک پارک ابی را دو چندان می کند.منطقه ۴۷ واقع در کنار یک رودخانه در حدود ۳۰ کیلومتری غرب اینسبروک. دارای یک برج از سرسره های آبی که از یک مخزن ابی تغذیه می شود که میتوان از ان در صخره نوردی و حرکت با طناب استفاده کرد. بازدیدکنندگان می توانند با غواصی در عمق ۳۰ فوت وارد اب شوند و با یک اسنوبرد با سرعت پایین بیایند یا از یک پشت بام به داخل لوله حبابی پایین بپرند.

پارک آبی کشتی نوح

پارک آبی ایا

با ۱۸ پارک ابی و جمعیت ۲۶۹۰ یک شهرکوچک در ایالت ویتکانسین دلز،حق خود را به عنوان “پایتخت پارک آبی” در جهان اعلام می کند. چیزی در حدود یک پارک آبی برای هر ۱۵۰ نفر در شهر. کشتی نوح که معروف ترین پارک است دارای ۵ سرسره شامل افعی سیاه، سرسره حلقه ای دم عقرب. کشتی نوح به عنوان “بزرگ ترین پارک ابی”در آمریکا دارای امکاناتی دیگر نظیر سینمای آبی و یک آبشار است.

عکس پارک آبی

اسچلیتربام(schlitterbahn)

واقع شده در نیوبرانفل، تگزاس. اسچلیتربام(schlitterbahn) به مدت ۱۰ سال از مجموعه شهربازی ها و صنعت تجارت عمومی، عنوان بهترین پارک ابی را دریافت کرده است. ویژگی هایِ این پارک ابی ۴۵هکتاری شامل قطار آبی چندتایی، ماشین موج ثابت و سرسره لوله ای بهاره است.

عکس پارک آبی جذاب و عجیب

پارک ابی باهاما

پارک ابی باهاما در ساحل آتلانتیس دارای سه قطار ابی بزرگ، سرسره های سرعتی، معبد مایان و یک سرسره که در طول یک مخزن پراز کوسه حرکت می کند و یک رودخانه به طول یک مایل است. خرید بلیط استخر و پارک آبی از وبسایت پول تیکت با قیمتی ارزانتر از درب گیشه مهمان جیب شماست.

عکس پارک آبی امارات

پارک ابی امارات متحده

پارک ابی امارات متحده عربی در دبی دارای ۸ قطار (بله ۸تا) بزرگ آبی، یک جفت ماشین موج ثابت، استخر آب گرم و سرد و یکی از بلندترین (۱۰۸فیت) و سریع ترین آبشار آب آزاد در جهان (رودخانه وحشی) است.

عکس پارک آبی دبی

پارک ابی امارات متحده عربی دارای یک تم فانتزی عربی که داستانی پشت این تم فانتزی خود دارد که غواصی سنتی عربی را جشن میگیرد.پ ارک ۲۴۵ میلیون دلاری ابوظبی شامل ۲ قطار آبی، یک جفت وسیله موج ثابت، سرسره های مارپیچ و یک حباب معلق و یک بازی معمایی آبی است (دنیای آبی یاس).

تالاب گردباد

با ۲میلیون بازدیدکننده در یک سال. تالاب گردباد (Typhoon Lagoon) در دنیایِ والت دیزنی یکی از دیدنی ترین پارک های آبی در دنیاست. پارک ابی در اورلاندو با امکاناتی نظیر قطار ابی که در سال ۲۰۰۵ افتتاح شد.

توجه: استفاده از این مطلب تنها با ذکر نام و لینک مجله پول تیکت مجاز است.