آموزش شیرجه صحیح یکی از اصول مهمی است که یک شناگر باید به خوبی آن را یاد بگیرید و بنابراین آموزش شیرجه به شکل درست و اصولی از اهمیت بالایی برخودار است. در این مطلب شیرجه از پشت با چرخش نصفه را آموزش خواهیم دید.

به گزارش اختصاصی پول تیکت؛ شیرجه را باید یکی از مهیج ترین و جذاب ترین بخش های شنا دانست. یک شیرجه موفق می تواند شنای بهتری را در ادامه به همراه داشته باشد پس آموزش شیرجه صحیح نیز از اهمیت بسیار بالایی برخودار است. در این مطلب شیرجه از پشت با چرخش نصفه را آموزش خواهیم دید. احتمالا این شیرجه، اولین شیرجه چرخشی می باشد که شناگر باید بیاموزد و اجرای آن، بسیار مفرح است.

۱- به انتهای تخته شیرجه بروید و آب پشت سرتان را نگاه کنید (این اختیاری است) و از سمت پشت خود، به آب بچرخید.

آموزش تصویری شیرجه

عکس آموزش شیرجه

۲- روی گره کف پاها (قسمت قبل از پاشنه پاها) بایستید.

آموزش تصویری شیرجه

عکس آموزش شیرجه

۳- اولین دفعاتی که این شیرجه را تمرین می کنید، با بازوهای صاف روی سرتان شروع کرده و بازوها را به گوشهایتان نزدیک کنید.

آموزش تصویری شیرجه

عکس آموزش شیرجه

۴- بازوهایتان را به بغلتان انداخته در حالی که زانوهایتان خمیده است.

آموزش تصویری شیرجه

عکس آموزش شیرجه

۵- همزمان بازوها را به پشت بالای گوشها چرخانده و به تخته فشار بیاورید. اگر روی تخته شیرجه غیر واقعی هستید؛ شما تمایل ندارید که مستقیم بالا بپرید؛ زیرا در راه پایین آمدن؛ به تخته برخورد خواهید کرد. چنانچه روی تخته شیرجه واقعی هستید؛ اگر مستقیما به بالا بپرید؛ بهترین تمرین است. اگر چه شما همچنان تمایل نخواهید داشت که مستقیم به عقب بپرید. تا می توانید در هوا بالا و حدود دو تا سه فوت به عقب ( تقریبا معادل ۶۰ تا ۹۰ سانتی متر ) بپرید؛ بسته به اینکه قدتان چقدر است. آموزش گام به گام شنا را می‌توانید در منزل یاد بگیرید.

آموزش تصویری شیرجه

عکس آموزش شیرجه

۶- یکباره در هوا، سه انتخاب برای حالت بدنتان خواهید داشت: تا کردن؛ طوری که زانوهایتان محکم به سینه شما، تا شده است؛ سریع و قدرتمند؛ طوری که بدنتان در پهلو خم شده، شکل L تشکیل می دهد؛ و حالت دراز شدن؛ طوری که بدنتان کاملا راست است. دراز شدن، راحت ترین فرم برای چرخش است؛ اما در این حالت، بیشترین تلاش برای تکمیل ضربت نهایی، لازم است.

آموزش تصویری شیرجه

عکس آموزش شیرجه

۷- تا زمانی که شیرجه پشت را راحت انجام نمی دهید؛ برای انجام روش تا کردن و روش قدرتمند و سریع، تلاش نکنید. برای روش دراز شدن؛ وقتی در هوا هستید؛ به یکباره چانه خود را به سمت سینه، تا بزنید و روی کشش عضلات شکمی، تمرکز کنید. پشت خود را صاف کرده چون به پاهایتان برای رفتن به بالای سرتان، کمک می کند. اگر دیسک کمر دارید، توصیه می‌کنیم قبل از رفتن به استخر، مقاله تاثیر شنا بر دیسک کمر را بخوانید.

آموزش تصویری شیرجه

عکس آموزش شیرجه

۸- وقتی شما کاملا عمودی ولی واژگون روی سطح آب هستید؛ آماده چرخش می باشید. اگر چپ دست هستید؛ بازوی راست را پایین به طرف کپل چپ چسبانده، در حالی که بازوی چپ را مستقیم نگه داشته اید؛ وقتی بازویتان بچرخد؛ کپل خود را بچرخانید. اگر راست دست هستید؛ بازوی چپ را پایین به سمت کپل راست، بچسبانید؛ در حالی که بازوی راست خود را مستقیم؛ نگه داشته اید. مانند چپ دستان، کپل باید همزمان با بازوهایتان بچرخد تا چرخش شما کامل گردد. آموزش شنا پروانه نیز به روش آسان و مبتدی در پول تیکت موجود است.

آموزش تصویری شیرجه

عکس آموزش شیرجه

۹- هم اکنون شما باید با جلوی خود، مواجه شوید. مطمئن گردید که هر دو بازوهایتان نزدیک گوشتان است. شما می توانید؛ چانه تان را تا نکنید. پنجه هایتان نوک دار است و لبخند به لب دارید. استخر منتظر شماست.

آموزش تصویری شیرجه

عکس آموزش شیرجه

۱۰- پایان

توجه: استفاده از این مطب و تصاویر آن تنها با ذکر نام و درج لینک پول تیکت امکان پذیر است.