پارک آبی از آن دسته تفریحاتی است که حسابی روزتان را می‌سازد و انرژی‌تان را تخلیه می‌کند. تا همین چند سال پیش این پارک‌ها تعداد انگشت‌شماری داشتند، اما روز‌به‌روز بر تعدادشان افزوده شد و پارک آبی هلیا تبریز یکی از همان پارک‌های هیجان‌انگیز است. در این نوشته قصد داریم شما را با پارک آبی هلیا تبریز که بزرگ‌ترین پارک آبی تبریز و شمال غربی ایران است، آشنا کنیم. مایوهای خود را کنار بگذارید؛ زیرا احتمالاً بعد از آشنایی با این مجموعه حسابی دلتان برای سرسره‌بازی آبی لک بزند.

عکس پارک آبی هلیا

مجتمع پارک آبی هلیا

گذراندن یک روز هیجان‌انگیز در پارک آبی، خوردن غذای سنتی یا مدرن به انتخاب خود، بولینگ و بیلیارد بازی کردن، یک خرید جانانه و شب را در هتل پنج ستاره گذراندن واقعاً رویایی به نظر می‌آید. خبر خوب این است که پارک آبی هلیا تبریز تمامی این امکانات را داراست و هتل آن نیز به زودی بازگشایی خواهد شد.

این مجتمع در سال 1389 شروع به ساخت کرد و تا به همین امروز نیز ساخت آن ادامه دارد و فاز سه مجموعه در حال ساخت است. در خرداد 1400 مجتمع هلیا به  صورت رسمی بازگشایی شد. مهم‌ترین ویژگی این استخر، داشتن دو سالن مجزای زنانه و مردانه است که به صورت هم‌زمان فعالیت می‌کنند و روی هم رفته 1000 نفر ظرفیت پذیرش دارد.

امکانات هیجان‌انگیز پارک آبی هلیا

اصلی‌ترین چیزی که پارک‌های آبی را از یکدیگر متمایز می‌کند، سرسره‌ها و دیگر وسایلی است که حسابی آدرنالین و هیجان را در آدم بجوشاند. پارک آبی هلیا تبریز 10 سرسره هیجان‌انگیز مخصوص بزرگسالان و 3 سرسره کودک دارد. سرسره‌های بزرگسال پارک آبی هلیا تبریز از این قرارند:

  • سرسره کامی کازه: این سرسره را باید به صورت تکی و انفرادی استفاده کرد که هیجان آن را دوچندان می‌کند. برای لیز خوردن در سرسره کامی کازه هیچ پد یا تیوپی به شما نمی‌دهند و باید 14 متر سرسره را یک‌تنه و سریع لیز بخورید.
  • سرسره موج: سطح این سرسره صاف نیست و حالت مواجی دارد که هم سرعت حرکت را بیشتر می‌کند و هم حسابی شما را در آب پرت می‌کند که بسیار هیجان‌انگیز است.
  • سرسره ترکیبی: وقتی سوار این سرسره‌ها می‌شوید، نیمی از راه را زیر تونل سپری می‌کنید که تاریکی و ترس از اینکه سرسره کی تمام می‌شود، واقعاً هیجان‌انگیز است. اما در نیم دیگر سرسره از تونل بیرون می‌آیید و دوباره وارد تونل می‌شوید. در تمام این مسیر، از راه پرپیچ‌وخمی عبور خواهید کرد.
  • سرسره یو شکل (u): در پارک آبی هلیا تبریز، سرسره هیجان انگیزی وجود دارد که به صورت یو ساخته شده است و وقتی با سرعت به سمت دیگر سرسره لیز می‌خورید، دوباره مسیر را برمی‌گردید تا کم‌کم از سرعتتان کاسته شود.
  • سرسره‌های بادی: سرسره‌های بادی از قدیم برایمان خاطره‌انگیز بوده‌اند. حالا تصور کنید که یک استخر پر از آب زیر سرسره انتظارتان را بکشد: فوق‌العاده است.
  • سرسره فشرده: سرسره تونلی پیچ‌درپیچ که ارتفاع زیادی دارد و بخش بزرگی از استخر را به خود اختصاص داده است.
  • سرسره سقوط آزاد 11 متری: در این قسمت از پارک آبی هلیا، باید سوار فضینه‌ای شوید که شما را با سرعت زیاد به پایین هدایت می‌کند اما به صورت کنترل‌شده و آرام در استخر فرود می‌آیید.
  • سرسره چاله فضایی: در این سرسره، می‌توانید تیوپتان را با دوستتان شریک شود و دور تا دور سرسره را دور بزنید و در نهایت داخل آب فرود بیایید.

سرسره‌های مجموعه پارک آبی هلیا تبریز

  • استخر موج: بعد از گذراندن این همه هیجان، نوبت کمی استراحت است. در استخر موج پارک آبی هلیا تبریز، فضای دریا و حرکات موج شبیه‌سازی شده که بسیار آرامش‌بخش است.
  • تونل آبی: در این تونل‌های آبی می‌توانید با تیوپ یا پیاده، به تونل‌های تاریک آبی سفر کنید و حسابی ماجراجویی کنید.
  • استخر معمولی: هر پارک آبی‌ای، باید یک استخر هم داشته باشد تا کمی تن به آب بزنید و ورزش کنید. علاوه بر این، اگر با افراد سن‌بالاتر به پارک آبی هلیا می‌روید، این قسمت مناسب آن‌هاست.

 

قسمت‌های آرامش‌بخش پارک آبی هلیا

پارک آبی هلیا برای کودکان

پارک آبی تبریز، کودکان را از یاد نبرده است و امکانات متنوعی برای آن‌ها فراهم آورده است:

سرسره‌های کودکان: این سرسره‌ها 80 متر ارتفاع دارند و کاملاً امن و بی‌خطر هستند. سه سرسره صاف، یک سرسره تونلی و یک سرسره پرپیچ‌وخم در کنار هم قرار گرفته است.

بازی‌های آبی: علاوه بر سرسره‌های متنوع کودکان، بازی‌های مهیجی در نظر گرفته شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به سطل آب و پله‌های هیجان‌انگیز اشاره کرد.

 

امکانات دیگر مجتمع پارک آبی هلیا تبریز

رستوران سرپوشیده و باز: رستوران مجتمع هلیا دارای دو بخش سنتی سرپوشیده به مساحت 1250 متر مربع و همچنین بخش روباز با آلاچیق‌های جادار به مساحت 800 متر است. انواع غذاهای ایرانی و سنتی تبریز و فرنگی در این رستوران موجود است و در کل 900 نفر ظرفیت دارد. علاوه بر این، در طبقه چهارم مجتمع فودکورتی وجود دارد که می‌توانید از غذاهای لذیذ آن نیز لذت ببرید.

رستوران پارک آبی هلیا تبریز

مرکز خرید: هیچ چیز بیشتر از یک خرید خوب آدم را سر حال نمی‌آورد. مرکز خرید مجتمع هلیا 10000 متر وسعت دارد و انواع برندهای خارجی و ایرانی را در خود جای داده است. در طبقه چهارم این مجموعه، فودکورت غذا قرار دارد.

هتل پنج‌ستاره: این هتل جذاب به زودی افتتاح می‌شود و مسافران می‌توانند از امکانات مجتمع و پارک آبی هلیا تبریز استفاده کنند. این هتل قرار است 160 اتاق دوبل داشته باشد، رستوران مخصوص به خود و تالارهای مجلل عروسی را در خود جای دهد و سالن آمفی‌تئاتر و همایش نیز میزبان مراسم‌های مختلف شود. در مجموع 12 طبقه هتل، لابی و 2 طبقه پارکینگ در حال ساخت است.

آدرس پارک آبی هلیا تبریز

دسترسی آسان و مسیر خلوت و بی‌ترافیک این استخر، کار را راحت کرده است. پارک آبی هلیا در کلیومتر 5 جاده تبریز-تهران، روبه‌روی پمپ بنزین کندرود قرار دارد که با چند دقیقه رانندگی به سادگی به آن می‌رسید. پارکینگ‌های بزرگ این مجتمع، دردسر جای پارک پیدا کردن را راحت کرده است.

سقوط آزاد پارک آبی هیلا

ساعات کاری پارک آبی هلیا تبریز

پارک آبی هلیا روزهای یکشنبه تعطیل است اما در روزهای دیگر می‌توانید از 2 ظهر تا 10 شب از خدمات آن استفاده کنید. مدت هر سانس 3 ساعت است که به ازای هر ساعت اضافه باید مبلغ 50هزار تومان برای بزرگسالان و 30هزار تومان برای کودکان بپردازید.

سایت خرید بلیط پارک آبی هلیا تبریز با تخفیف

حال که با این مجموعه هیجان‌انگیز آشنا شدید، چه چیزی بهتر از اینکه می‌توانید بلیط این مجموعه آبی را با تخفیف ویژه در وب‌سایت پول تیکت خریداری کنید و می توانید حداکثر تا 48 ساعت بعد از سانس، آن را کنسل کنید.

برای اطلاع از ساعات کاری و  قیمت بلیط پارک آبی هلیا تبریز کلیک کنید.