شنا یک رشته ورزشی جذاب، مهیج و بسیار مفید برای بدن انسان است که ویژگی های زیادی بر سلامتی جسمی و روحی افراد دارد و از هر نظر می تواند برای یک شناگر مفید و موثر باشد.

از فواید شنا چه می‌دانید؟ می خواهید وزن کم کنید؟ دوست دارید اندام متناسبی داشته باشید؟ به دنبال یک ورزش جذاب و مفرح هستید؟ سلامتی شما برایتان مهم است؟ دوست دارید انرژی مثبت خود را افزایش داده و به لحاظ روحی و فردی عملکرد فوق العاده ای داشته باشید؟ این مقاله که توسط پول تیکت نوشته شده، مناسب شما است.

پس بدون تردید باید به سراغ شنا بروید. ورزشی مفرح، کم خطر، مفید برای سلامتی روح و جسم و تاثیرگذار بر داشتن اندامی متناسب است.حال اگر می خواهید به صورت علمی با فواید شنا آشنا شوید، نکاتی که در ادامه می‌آید را به دقت مطالعه کنید و پس از آن حداقل یک وعده این ورزش را در برنامه هفتگی خود قرار بدهید. اگر در شهر مشهد زندگی می‌کنید می‌توانید لیست استخرهای مشهد را به کمک لینک قرار داده شده مشاهده کنید.

فواید ورزش شنا در زندگی:

۱ – ورزش شنا و اثرات شگفت انگیز آن بر بهبود عملکرد قلب و افزایش سلامتی:

  • در واقع این رشته ورزشی بسیار مفید برای قلب انسان است. فشاری که آب بر بدن انسان وارد می‌کند باعث افزایش ضربان قلب و در نتیجه بهبود عملکرد آن می‌شود.
  • شنایی که با حرکات سریع همراه باشد در واقع همانند ورزش دو سرعتی عمل می‌کند و علاوه بر کمک به تسریع کاهش کالری،در بالا بردن قدرت بدنی انسان بسیار موثر است.
  • همچنین می‌تواند استرس و فشار عصبی را بسیار کاهش دهد و باعث آرامش بشود. پس شنا علاوه بر تاثیرات مهم بر جسم, روی روح و روان افراد نیز تاثیر مهم و مثبت بسزایی دارد.

۲ – شنا و کمک به کاهش وزن مناسب و تناسب اندام

  • برخی افراد فکر می کنند که چون دمای آب خنک‌تر از دمای بدن است، کاهش وزن با یک ورزش آبی مثل شنا مشکل است. ولی این عقیده اکنون رد شده است و پی بردند که ورزش شنا، یکی از مهم ترین راه های سوزاندن کالری و کاهش وزن اضافی بدن است و برای کنترل وزن در حد مطلوب کاملا مناسب است.
  • البته میزان کالری که شما می‌سوزانید بستگی به فیزیولوژی بدن شما و شدت ورزشی که انجام می‌دهید دارد ولی به عنوان یک قانون کلی می‌توان گفت طی ۱۰ دقیقه شنا کردن:  قورباغه ۶۰ کالری،  پشت ۸۰ کالری،  آزاد ۱۰۰ کالری و شنای پروانه ای ۱۵۰ کالری می سوزاند.
  • برای افزایش قسمت کالری سوز این ورزش، فاصله بین تمرینات سخت شنا و استراحت کردن را در نظر داشته باشید. یکی از راه‌های این نوع ورزش این است که: ۴۶ متر شنا کنید و ۱۰ ثانیه استراحت کنید، سپس ۵/۹۱ متر شنا کنید و ۱۰ ثانیه استراحت کنید، سپس ۱۳۷ متر شنا کنید و ۱۰ ثانیه استراحت کنید و به همین شکل تا سه مرحله ادامه دهید تا به ۲۷۵ متر شنا برسید، البته با استراحت بین آنها.
  • این ورزش البته تاثیر بسیار زیادی هم بر تناسب اندام افراد دارد و چنانچه این ورزش با اصول و منظم انجام شود به دلیل تاثیر زیاد بر تمام اندام ها کمک شایانی به داشتن اندامی زیبا می‌کند. برای شنا علاوه بر استخر، می‌توانید اقدام به رزرو بلیت پارک آبی بکنید.

۳ – شنا ورزشی کم خطر و کم هزینه

اگر در فضای مناسب همانند استخرهای مناسب یا محیط های باز اما محافظت شده شنا کنید و به اصول این رشته آشنا باشید هرگز خطری شما را تهدید نمی‌کند اما چنانچه این قوانین را رعایت نکنید طبیعتا خطر می‌تواند در کمین شما باشد. ورزش شنا به خودی خود خطری برای شناگر ندارد اما برای اطمینان بیشتر می‌توانید خرید بلیط استخر فجر طبس را به طور مثال انجام دهید تا نجات غریق در کنار شما باشد.

همچنین این رشته ابزار و وسیله خاصی نیاز ندارد و از کم هزینه ترین رشته های ورزشی است.

۴ – افزایش محبوبیت شنا در جهان و آینده ورزشی خوب

اگر شما می خواهید این رشته ورزشی را به صورت حرفه‌ای انتخاب کنید باید به شما تبریک بگوییم چراکه می‌توانید در پول تیکت ثبت نام کلاس شنا را با تخفیف ویژه انجام دهید و خوب است بدانید که طبق آمار بلیط فروشی مسابقات المپیک ریو ۲۰۱۶ این رشته ورزشی بعد از والیبال و فوتبال در رده سوم محبوب ترین رشته های ورزشی بوده است و این نشان می دهد این رشته آینده روشنی برای علافمندان به این رشته دارد.