در این مقاله آموزشی ۴ تمرین ویژه ورزش در آب و آب درمانی به همراه تصاویر فراهم شده تا افرادی که برای درمان به استخرها و مکان های آبی مراجعه می کنند تجربه بهتری داشته باشند.

به گزارش پول تیکت؛ ورزش در آب و آب درمانی یا هیدروتراپی یکی از روش های رایج برای درمان بیماری‌های مفصلی است که روز به روز به طرفداران آن در سراسر دنیا افزوده می‌شود و علاوه بر ورزشکاران، افراد مسن یا کسانی که دچار دردهای مفصلی یا آسیب دیدگی‌های استخوانی هستند و با بیماری هایی نظیر پا درد یا کمردرد دست پنجه نرم می‌کنند نیز طبق توصیه پزشکان یا نیاز شخصی از این روش بسیار موثر استفاده می‌کنند.

در کشورهای پیشرفته و در علم طب ورزشی نیز امروزه ورزش‌های مناسبی برای بیماران مفصلی در داخل استخرهای مخصوص توانبخشی انجام می‌گیرد که منظور همان تمرینات آب درمانی است.

با ورزش در آب به دلیل بی وزن بودن بدن در آب، وارد شدن آسیب بسیار کم اتفاق می افتد و شاید هم هرگز چنین پیش نیاید. مخصوصا برای اشخاصی که دچار پوکی استخوان هستند، آب درمانی یا ورزش در آب یکی از بهترین گزینه های درمانی است.

ما در این مقاله به همراه تصویر ۴ تمرین مخصوص آب را به شما معرفی می کنیم و برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص آب درمانی نیز می توانید بر روی لینک کلیک کنید.

راه رفتن در آب

راه رفتن به جلو و سپس به عقب در طول استخر، باسن و پا را رو به جلو نگه دارید. در صورت لزوم استفاده از نرده برای حفظ تعادل

تمرین آب درمانی

تمرین آب درمانی و هیدروتراپی

حرکت خرچنگی

پشت به دیوار استخر بایستید، در این جا می‌خواهیم راه رفتن را از کنار انجام دهیم. یعنی اگر به طرف راست حرکت کنیم؛ هر دو دست را باز می کنیم و پای راست را از کنار حرکت می دهیم؛ سپس وقتی که پای چپ را نیز به سمت پای راست حرکت دادیم دست ها را نیز پایین می آوریم.

آب درمانی و هیدروتراپی

تمرین در آب و آب درمانی

حرکت باله در آب

در حالی که به پهلو در کنار دیوار استخر ایستاده اید؛ از دست نزدیک به لبه استخر به عنوان تکیه‌گاه استفاده کنید. سپس در حالی که پای دور از دیوار استخر (دراین تصویر پای چپ) را بدون اینکه از زانو خم کنید، صاف و کشیده جلو آورید ، بعد همان پا را رو به عقب ببرید. این حرکات را در مجموعه‌های آبی می‌توانید انجام دهید ازین رو تماشا معرفی لیست استخرهای الشتر را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

هیدروتراپی و آب درمانی

آب درمانی و تمرین در آب

بالا بردن پا از کنار

با فاصله‌ای به اندازه طول اندام فوقانی کنار دیوار استخر ایستاده و لبه دیوار را بگیرید. به آرامی پا را ( در این تصویر پای چپ)صاف و از کنار بدن بالا بیاورید.به وضعیت اولیه یعنی خط وسط بدن بازگردید.

آب درمانی و هیدروتراپی

آب درمانی و تمرین در آب

در مقالات بعدی به آب درمانی و مزیت های فوق العاده آن برای بدن انسان بیشتر خواهیم پرداخت.

منبع: علم ورزش