شنا برای لاغری از بهترین ورزش‌هایی است که وجود دارد. برای چربی سوزی از طریق شنا ، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید تا به تاثیر شنا در لاغری پی ببرید. شنا یک ورزش سالم است که علاوه بر ایجاد حس نشاط و شادابی در ورزشکار، می‌تواند وزن او را در محدوده تعادل قرار دهد. برای خرید بلیط استخر و کاهش وزن با شنا از سایت پول تیکت رزرو بلیط را انجام دهید.

مکانیزم لاغری با شنا

شنا چگونه وزن شما را متناسب خواهد کرد؟ وقتی شناگر با صرف انرژی خود را در آب به جلو پیش می‌راند، کالری سوزی و عضله سازی اتفاق خواهد افتاد. عضله سازی باعث افزایش متابولیسم بدن در طول روز می‌شود. این یعنی شناگر هم در طول مدت شنا لاغر می‌شود و هم در طول روز و بیرون از استخر کاهش وزن خواهد داشت.

Lose weight by swimming 4

چربی سوزی شنا به چه عواملی بستگی دارد؟

لاغری و کاهش وزن با شنا کردن امکان پذیر است اما میزان آن بستگی به مقدار انرژی صرف شده در حین شنا دارد. در این قسمت به بیان عوامل موثر در مقدار چربی سوزی در شنا پرداخته ایم:

چگونگی شنا و شرایط شناگر

شنا و لاغری بستگی به این دارد که شرایط بدنی و مشخصات شناگر چگونه است؟ همچنین نحوه شنا کردن در میزان لاغری موثر است. مقدار کالری سوزانده شده در شنا به این موارد بستگی دارد:
• نوع شنا
• مدت زمان شنا
• سرعت شنا کردن
• فرم بدن شناگر
• وزن شناگر

برای تهیه بلیط استخر های مشهد از سایت ما اقدام کنید تا از بهترین قیمت به همراه تخفیف استفاده کنید.

کالری سوزی انواع شنا

مقدار چربی سوزی با شنا بسته به نوع شنا متغیر است. بر اساس نشریه نیوتر استراتژی تمام انواع شنا باعث چربی سوزی می‌شود زیرا شنا یک ورزش هوازی قدرتی است.

نوع شناکالری سوزی در ساعت (کالری)
دوچرخه372 – 223
کرال سینه532 – 337
کرال پشت651 – 305
پروانه1024 – 878
قورباغه931 – 590
جدول میزان چربی سوزی با انواع شنا برای افراد با وزن 63 تا 90 کیلوگرم

مطابق با این جدول بهترین نوع شنا برای لاغری، شنای پروانه است.

مزیت شنا برای لاغری

فواید شنا برای لاغر شدن زیاد است وعلاوه بر کاهش وزن، خاصیت های دیگری هم دارد که نسبت به ورزش های دیگر مزیت محسوب می‌شوند. اگر شما هم دوست دارید با شنا کردن وزن کم کنید، با دانستن این موارد بیشتر ترغیب خواهید شد:

  • میزان آسیب دیدگی در ورزش شنا تقریبا صفر است و احتمال مصدومیت در آن خیلی پایین است
  • شنا کردن باعث شاداب شدن پوست می‌شود
  • شنا باعث بهبود سلامت ریه ها و قلب خواهد شد
  • شنا برای تقویت قوای بدنی و سرعت عمل افراد مفید است

شنا برای لاغری شکم

تاثیر شنا در لاغری شکم و پهلو به شرایط بدنی فرد، نحوه شنا کردن و نوع شنا بستگی دارد. مطمئنا هر ورزشی که باعث کالری سوزی شود، برای لاغر کردن شکم و پهلو مفید است. اگر می‌خواهید در کنار شنا در استخر چربی سوزی بیشتری داشته باشید از حرکات مخصوص شنا برای لاغری شکم استفاده کنید.

Burn calories شنا برای لاغری

حرکات شنا برای لاغری شکم

تاثیر حرکت های شنا برای لاغر کردن پهلو ها و شکم بالا است و بهتر است علاوه بر آب تنی به انجام این موارد بپردازید تا لاغری سریع با استخر را تجربه کنید.

  1. راه رفتن در استخر کم عمق: هنگامی که وارد آب می‌شوید کاملا صاف بایستید وسپس شروع به قدم زدن کنید. به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه در آب این تمرین را انجام دهید.
  2. راه رفتن در استخر با عمق زیاد: درون استخر با عمق مناسب به صورت صاف بایستید به طوری که سر و شانه ها از آب بیرون باشند. قدم زدن در این حالت و بالا پایین آوردن پا در آب به لاغر شدن شکم و پهلو های شما کمک می‌کند. این حرکت را بین ده تا پانزده دقیقه انجام دهید.
  3. دویدن در آب: سعی کنید با نیروی بدنی خود در آب بدوید و با حداکثر سرعت در آب به جلو حرکت کنید. این حرکت را حداقل بیست دقیقه اجرا کنید. هر چه عمق استخر بیشتر باشد فشار بیشتری به بدن شما وارد می‌شود و کالری سوزی افزایش پیدا خواهد کرد.

برنامه تمرینی شنا برای لاغری

داشتن برنامه تمرینی شنا برای لاغر شدن منجر می‌شود در زمان کمتری میزان بیشتری کالری سوزانده و به وزن ایده آل خود برسید. استفاده از یک برنامه صحیح بازده شما در کاهش وزن با شنا را افزایش خواهد داد.
یک نمونه برنامه شنا برای لاغر شدن این است که بعد از هر 50 متر شنا باید 10 ثانیه استراحت کنید. تعداد تکرار این تمرین 5 بار است.

جمع بندی

در این مطلب به بیان نحوه تاثیر شنا بر لاغر شدن پرداختیم و عوامل موثر بر میزان چربی سوزی با ورزش شنا را بر شمردیم. اگر شما هم قصد دارید برای تناسب اندام شنا کنید از نمونه برنامه تمرینی ارائه شده برای کاهش وزن با شنا استفاده کنید. البته برنامه های تمرینی دیگری هم برای این منظور وجود دارند. برای کاهش چربی های شکم از حرکات شنا که در این مقاله بیان شده استفاده کنید.