ماساژ دور چشم برای رفع سیاهی و پف اطراف چشم ساده‌ترین راه ممکن جهت از بین بردن حلقه‌های تیره اطراف چشم است. البته برای از بین بردن تیرگی‌های دور چشم راه‌های دیگری مثل مزوتراپی، پی آر پی، میکرونیدلینگ، لیزر و… وجود دارد اما معمولا قیمت این خدمات بسیار بالا است و احتمال بروز عوارض جانبی نیز وجود دارد. ولی ماساژ دور چشم با روغن نارگیل یا سایر روغن‌های سازگار با پوست بدون عارضه است و قیمت مناسبی هم دارد. در واقع هزینه هر جلسه ماساژ در مقایسه با هر جلسه لیزر، هایفو یا سایر خدمات بسیار کمتر است. همچنین خود افراد نیز می‌توانند با دیدن ویدیوهای آموزشی یا مطالعه مطالب آموزش ماساژ زیر چشم، یک‌سری حرکات را در منزل انجام دهند. برای اطلاع از لیست مراکز ماساژ تهران روی لینک کلیک کنید. یکی از مکان هایی که می‌توانید در آن ماساژ دریافت کنید، استخر است. برای تهیه بلیط استخر دارای امکان ماساژ در وب سایت ما بلیط تهیه کنید.

از آنجایی که ماساژ دور چشم تاثیرات مفیدی در رفع تیرگی دور چشم دارد، در این مطلب قصد داریم تا درباره فواید آن، نحوه انجام ماساژ و نکات مهم  توضیحاتی ارائه دهیم.

فواید و تاثیرات ماساژ اطراف چشم

فرم و شکل چشم‌ها تاثیر زیادی در زیبایی و طراوت چهره دارد. به همین دلیل سیاهی و پف زیر چشم باعث می‌شود چهره افراد خسته و غیر‌شاداب به نظر بیاید. معمولا عواملی مثل بالا رفتن سن، کمبود خواب، کمبود اکسیژن، کاهش گردش خون در اطراف چشم و… موجب ایجاد سیاهی و پف زیر چشم می‌شود. همانطور که در ابتدای متن هم بیان کردیم ماساژ دور چشم با روغن زیتون یا سایر روغن‌ها مانند روغن نارگیل و خراطین می‌تواند این معضل را برطرف کند زیرا ماساژ دادن اطراف چشم فواید و تاثیرات زیر را دارد:

کاهش سیاهی دور چشم

مهم‌ترین فایده و تاثیر ماساژ دور چشم با روغن خراطین یا زیتون این است که سیاهی‌های دور چشم را تا حد امکان کاهش می‌دهد. البته این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که فرد از یک روغن مناسب و سازگار با پوست استفاده نماید و حرکات اصولی ماساژ بر روی ناحیه دور چشم اجرا شود.

تسکین درد‌های مربوط به چشم

در عصر حاضر اکثر افراد از لوازم الکترونیکی مانند گوشی تلفن همراه یا لپ‌تاپ استفاده می‌کنند. استفاده طولانی مدت از این وسایل معمولا باعث خستگی عضلات اطراف چشم، ایجاد درد و تیرگی ناحیه دور چشم می‌شود. اما در صورتی که فرد پس از نگاه کردن طولانی مدت به نمایشگر موبایل یا کامپیوتر، تنها چند دقیقه از وقت خود را به ماساژ اصولی اختصاص دهد. عضلات و اعصاب این ناحیه کمی آرام می‌شوند و تیرگی‌ها بهبود پیدا می‌کند.

خون رسانی بهتر و افزایش گردش خون

گاهی اوقات علت اصلی سیاهی یا پف زیر چشم به دلیل عدم گردش خون یا خون‌رسانی ضعیف در ناحیه اطراف چشم است. از آنجایی که ماساژ دادن تاثیر خوبی در افزایش گردش خون دارد، ماساژ نواحی چشم همانند. ماساژ گوش باعث می‌شود که خون‌رسانی به این ناحیه بهتر انجام شود و در نتیجه سیاهی و پف زیر چشم کاهش یابد.

کاهش خارش و قرمزی دور چشم

خشکی یا التهاب پوست اطراف چشم از جمله مهم‌ترین دلایلی است که باعث قرمزی و خارش این ناحیه می‌شود. ماساژ گودی زیر چشم یا ناحیه بالای چشم با استفاده از یک روغن گیاهی سازگار با پوست یا ماده مرطوب کننده می‌تواند خشکی پوست را برطرف نماید و خارش یا قرمزی دور چشم را نیز از بین ببرد.

عملکرد بهتر عضلات و ماهیچه‌ های دور چشم

عضلات و ماهیچه‌های اطراف چشم وظیفه نگهداری از چشم‌ها را بر عهده دارند و از وارد شدن آلودگی‌ها به چشم جلوگیری می‌کنند. ضعیف شدن این عضلات باعث می‌شود که ماهیچه‌ها، فرم طبیعی خود را از دست بدهند و نتوانند به درستی کار خود را انجام دهند. در نتیجه به راحتی آلودگی‌ها وارد چشم می‌شوند. اما با ماساژ دادن عضلات و ماهیچه‌های چشمی می‌توان از ضعیف شدن آن‌ها پیشگیری کرد و عملکرد آن‌ها را بهبود بخشید.

درمان بیماری های چشمی

بسیاری از بیماری‌های چشمی به این دلیل است که خون کافی به ناحیه اطراف چشم نمی‌رسد. اما همانطور که در قسمت‌های بالاتر هم گفتیم ماساژ اصولی، به افزایش گردش خون در ناحیه اطراف چشم کمک می‌کند. در نتیجه بسیاری از بیماری‌های اطراف چشم درمان می‌شود.

افزایش خاصیت ارتجاعی پوست

از دیگر عواملی که باعث ایجاد چروک، سیاهی و پف زیر چشم می‌شود، کم شدن خاصیت ارتجاعی پوست و کاهش کلاژن سازی است. ماساژ دادن اصولی با روغن‌های گیاهی می‌تواند خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش دهد و عوارض آن‌ها را کاهش دهد. ماساژ دور چشم با ماساژ زاویه سازی صورت دو مورد از رایج‌ترین ماساژهای صورت به شمار می‌روند.

کاهش استرس

معمولا منشا اصلی بسیاری از معضلات پوستی و بیماری‌ها استرس است. به همین دلیل اکثر پزشکان در کنار تجویز دارو به بیمار توصیه می‌کنند که تا حد ممکن استرس و اضطراب را از خود دور کنند یا راه‌های مقابله با آن را بیاموزند. ماساژ دادن از جمله راه‌کارهایی است که می‌تواند استرس و اضطراب را در فرد کاهش دهد. به همین جهت کسانی که به دلیل موقعیت کاری یا سبک زندگی، در طول روز استرس زیادی را تجربه می‌کنند، بهتر است که در دوره‌های زمانی مشخص برای ماساژ بدن و صورت به مراکز تخصصی ماساژ مراجعه نمایند. همچنین می‌توانند اصول ماساژ را بیاموزند و در خانه ماساژ صورت یا اطراف چشم را انجام دهند تا میزان استرس آن‌ها کاهش پیدا کند.

بالا رفتن کیفیت خواب

کمبود یا عدم کیفیت خواب از جمله عواملی است که سبب ایجاد تیرگی یا پف زیر چشم می‌شود. ماساژ دادن این ناحیه سبب می‌شود تا فرد راحت‌تر و با کیفیت بهتری بخوابد. و همچنین ماساژ کل بدن باعث بهبود وضعیت خواب می‌شود که می‌توانید رزرو وقت ماساژ اصفهان را در سایت پول تیکت انجام دهید.

کاهش پف زیر چشم

پف زیر چشم از دیگر مشکلاتی است که افراد با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و سبب کاهش زیبایی  و طراوت چهره می‌شود. این عارضه معمولا به دلیل وراثت، رژیم غذایی نا‌سالم، حساسیت‌های فصلی و کمبود خواب رخ می‌دهد. اما با انجام حرکات اصولی ماساژ و اصلاح سبک زندگی می‌توان پف زیر چشم را نیز کاهش داد.

نحوه ماساژ دور چشم

چشم را چگونه ماساژ دهیم؟ در بخش قبلی به ۱۰ مورد از فواید و تاثیرات ماساژ دور چشم اشاره کردیم. پس بدون شک اکنون شما مشتاق هستید که بدانید چگونه می‌توانید با ماساژ دادن، تیرگی و پف زیر چشم را از بین ببرید. باید گفت که ماساژ اطراف چشم به راحتی قابل انجام است و با روزی نیم ساعت ماساژ می‌توانید، پف یا سیاهی‌های دور چشم خود را از بین ببرید. برای این کار فقط کافی است که یک روغن مناسب و سازگار با پوست خودتان انتخاب کنید و سپس تمرینات زیر را انجام دهید:

تمرین اول

اولین ساده‌ترین تمرین برای ماساژ زیر چشم این است که با انگشت اشاره یا انگشت وسط به صورت نقطه‌ای به ناحیه زیر چشم ضربات آرامی وارد کنید.

تمرین دوم

این تمرین تقریبا مشابه تمرین قبلی است با این تفاوت که  انگشت اشاره یا انگشت وسطی را در ناحیه زیر چشم باید به صورت رفت و برگشتی حرکت دهید.

تمرین سوم

چشم‌های خود را ببندید و پس از آن به کمک انگشت وسط ناحیه بین حدقه چشم را تا استخوان بالای بینی که بین دو ابرو قرار دارد را ماساژ بدهید. این حرکت را تا ۱۰ بار تکرار کنید تا خون‌رسانی این ناحیه افزایش پیدا کند و عضلات آن تقویت شوند.

تمرین چهارم

از دیگر تمرین‌ها و حرکت‌های مناسب برای ماساژ دور چشم این است که استخوان زیر ابروها که نزدیک چشم است را با دست کمی فشار دهید و چشمک بزنید. چنین حرکتی  به تقویت عضلات دور چشم کمک می‌کند‌.

تمرین پنجم

بر انجام این تمرین فقط لازم است که نواحی اطراف پلک‌ها را به آرامی با انگشت فشار دهید. فقط توجه کنید که فشارهای وارد شده باید به صورت ملایم باشند زیرا اگر این قسمت‌ها را محکم فشار دهید، مویرگ‌های اطراف چشم پاره می‌شوند و ناحیه اطراف چشم کبود می‌شود.

تمرین ششم

ماساژ دادن شقیقه‌ها به سمت بالا از جمله حرکت‌های خوب و مفیدی است که می‌تواند گردش خون در اطراف چشم را بهبود بخشد و عضلات آن را تقویت نماید.

تمرین هفتم

به کمک انگشت وسط و انگشت اشاره دور چشم‌ها را به صورت چرخشی و دورانی ماساژ دهید. به عبارتی دو انگشت‌ خود را از کنار بینی به سمت بالای ابروها ببرید. در واقع فرض کنید که می‌خواهید دور چشم خود یک دایره بکشید.

تمرین هشتم

انگشت اشاره و انگشت وسط را به هم بچسبانید سپس قسمت کنار چشم یا همان ناحیه شقیقه را به آرامی ماساژ دهید.

نکات مهم درباره ماساژ دور چشم

در بخش‌های قبلی درباره فواید و نحوه ماساژ دور چشم صحبت کردیم، فقط لازم است که چند نکته را درباره ماساژ دادن دور چشم را یادآوری کنیم.

  • برای تاثیر پذیری بهتر، در انجام ماساژ مداومت داشته باشید.
  • قبل از ماساژ، پوست صورت و اطراف چشم را کاملا تمیز کنید.
  • پیش از انجام ماساژ اطراف چشم دست‌های خود را به خوبی بشویید تا آلودگی‌های دست به چشم منتقل نشود.
  • اگر ناحیه اطراف چشم شما دچار اگزما یا آفتاب سوختگی شده است از انجام ماساژ پرهیز کنید.
  • از یک روغن مناسب و سازگار با نوع پوست خود استفاده نمایید.
  • در صورتی که اصول ماساژ دادن را بلد نیستید حتما برای انجام ماساژ به یک مرکز معتبر ماساژ مراجعه کنید و از انجام حرکات غیر اصولی و خودسرانه جدا خودداری نمایید.

کلام آخر؛ چرا ماساژ دور چشم اهمیت دارد؟

معمولا ضعیف شدن عضلات و ماهیچه‌های دور چشم باعث کاهش خونرسانی در ناحیه اطراف چشم می‌شود ک پیامد کاهش گردش خون در این ناحیه، تیرگی اطراف چشم است. با انجام ماساژ گودی زیر چشم یا بالای آن، عضلات و ماهیچه‌های اطراف چشم تقویت می‌شوند. در نتیجه عمل خون رسانی به اطراف چشم بهتر صورت می‌گیرد و معضلاتی همچون تیرگی یا پف دور چشم از بین می‌رود. در نتیجه می‌توان گفت که ماساژ دور چشم اهمیت دارد و افراد بهتر است در طول روز چند دقیقه برای ماساژ دور چشم وقت بگذارند. به همین منظور در این مطلب از مجموعه پول تیکت ابتدا فواید ماساژ دور چشم را بررسی نمودیم، سپس ۸ تمرین ساده برای ماساژ اطراف چشم آموزش دادیم و نکات مهم ماساژ دور چشم را یادآوری کردیم.