ماساژ بارداری چیست؟ چه روغنی برای ماساژ شکم در بارداری خوب است؟ آیا ماساژ کمر در بارداری مضر است؟ این سوالی است که اغلب خانم‌های باردار می‌پرسند. رفتن به مرکز ماساژ درمانی در دوران بارداری نه تنها ضرری ندارد بلکه می‌‌تواند موجب کاهش استرس و گرفتگی‌های عضلات مادر شود. اما مهم‌ترین مسئله در رابطه با ماساژ کمر در بارداری یا ماساژ شکم، انجام آن توسط فردی ماهر و آموزش دیده است. برای ماساژ کمر در بارداری به ویژه در ماه‌های آخر از تخت‌هایی استفاده می‌شود که در قسمت شکم دارای یک سوراخ است. این شیوه طراحی تخت ماساژ، به منظور جلوگیری از وارد شدن فشار به شکم مادر است. در وبسایت پول تیکت رزرو وقت ماساژ مشهد را با قیمتی ارزان‌تر از درب گیشه دریافت کنید.

روش‌های متعددی برای ماساژ بارداری وجود دارد که بعضا به آن ماساژ پرینتال نیز می‌گویند. اما یک مادر باردار هستید، باز هم تاکید می‌کنیم به هیچ عنوان برای ماساژ نزد افراد بی‌تجربه و تازه کار نروید. تنها یک حرکت اشتباه کافیست که شما را متحمل آسیب کند. ماساژ قبل از تولد یا ماساژ در حامگلی نوعی ماساژ درمانی برای مادر است و قرار نیست به او آسیبی وارد کند؛ بنابراین نسبت به انتخاب فرد ماساژدهنده باید دقت زیادی داشته باشید. با سامانه پول تیکت همراه باشید.

آموزش ماساژ دوران بارداری؛ تکنیک‌هایی که بد نیست بدانید

ماساژ بارداری همانند ماساژ پا اگر به صورت اصولی انجام شود، فواید بی‌شماری دارد. احساس درد در نواحی کمر و ستون فقرات، تورم در قسمت‌های مختلف بدن به‌ویژه پاها، استرس و بهم ریختن سیکل خواب همگی از چالش‌هایی هستند که هر مادر بارداری آن‌ها را تجربه می‌کنند. احتمالا راه‌های زیادی برای حل هر یک از این مشکلات در نظر داشته باشید اما اگر به دنبالی آرامشی دلنشین هستید، می‌توانید ماساژ را نیز امتحان کنید. در ادامه به روش‌هایی برای آموزش ماساژ در دوران بارداری اشاره شده است.

آموزش ماساژ کمر در بارداری

برای انجام این ماساژ مادر باید به پهلو بر روی زمین یا تخت دراز بکشد. فرد ماساژدهنده با یک دست پهلوی مادر را به آرامی گرفته و انگشت سبابه و شست خود را در دو طرف ستون فقرات قرار می‌دهد. توجه داشته باشید که فشار وارد به ستون فقرات از سوی انگشتان نباید بیش از اندازه باشد. با فشاری ملایم انگشت‌ها را به سمت دنده‌ها و قسمت پایین کمر حرکت می‌دهد. چندین مرتبه انجام این عمل می‌تواند درد در ناحیه کمر را به میزان زیادی کاهش دهد. توجه داشته باشید که در این پوزیشن حتما باید بالشی زیر سر مادر باشد و در وضعیتی قرار گرفته باشد که به شکم و جنین او فشاری وارد نشود.

آموزش ماساژ پا در بارداری

ورم یکی از رایج‌ترین عوراض‌های دوران بارداری است که شاید راه‌هایی متعددی برای برطرف کردن آن وجود دارد. ماساژ نیز یکی از این راهکارهایی است که به کمک آن می‌توانید ورم ناشی از حاملگی را تا حدودی کاهش دهید. برای انجام این نوع ماساژ، مادر باید به پشت بر روی زمین دراز کشیده و پاهای خود را به سمت جلوی بدن دراز کند. فرد ماساژدهنده در وضعیتی قرار می‌گیرد که بتواند ران پای خود را تکیه‌گاه مچ پای مادر کند؛ به عبارتی مچ پای مادر باید بر روی ران پای ماساژدهنده قرار بگیرد.

پس از اینکه مادر در این پوزیشن به وضعیت آرامی رسید، ماساژور با دست چپ قسمت قوزک پا و با دست راست انگشتان پا را گرفته و در همین حالت مچ پا را به آرامی به سمت چپ و راست می‌چرخاند. با چندین بار تکرار این حرکت، مادر احساس نرمی و راحتی در قسمت مچ پای خود می‌کند. سپس می‌توانید برای نرم‌تر شدن ساق پا نیز این قسمت را به آرامی ورز دهید. ماساژ ران پا اگر به درستی و با فشار ایمن صورت بگیرد، هیچ خطری برای مادر و جنین ندارد. اما وارد کردن فشار بیش از حد به مچ پا یکی از عواملی است که می‌تواند موجب زایمان زودرس شود. پس به هیچ عنوان به مچ پا در این ماساژ فشار زیادی وارد نکنید.

بلیط استخر و پارک آبی آبسار اصفهان با بهترین سطح قیمت و امکان کنسلی در سایت ما موجود است.

آموزش ماساژ شانه در بارداری

از دیگر نقاطی که در دوران بارداری ماساژ آن بی‌خطر تلقی می‌شود، ماساژ  دست و شانه برای کاهش درد و گرفتگی‌های عضلات این قسمت است. ماساژور کف دست‌های خود را بر روی قسمت پایینی شانه بی‌آنکه فشار زیادی اعمال کند، حرکت می‌دهد. اگر مادر مایل باشد، می‌توان همین حرکت را با انگشتان و با اعمال فشار کمی انجام داد. انجام این حرکت به صورت مداوم موجب رفع گرفتگی‌های عضلات این ناحیه می‌شود.

آموزش ماساژ شکم در بارداری

در پاسخ به سوالات مادرانی که می‌پرسند چه روغنی برای ماساژ شکم در بارداری خوب است باید بگوییم ماساژ ناحیه شکم و اطراف آن در دوران بارداری به هیچ عنوان نباید صورت بگیرد؛ حتی توسط ماساژورهای حرفه‌ای و آموزش‌دیده. مالش شکم به آرامی و بدون ایجاد هیچ‌گونه فشاری ایرادی ندارد و می‌توانید هرزگاهی آن را انجام دهید. بهترین روغن برای مالش شکم (نه ماساژ شکم) در دوران بارداری، روغن ویتامین E است. این روغن را می‌توانید با کف دست به آرامی بر روی شکم بمالید. روغن‌هایی چون ویتامین E نه تنها تسکین‌دهنده هستند بلکه از بیشتر شدن ترک‌های پوستی ناشی از بارداری نیز تا حدودی جلوگیری می‌کنند.

بهترین روغن های ماساژ در بارداری

روغن ویتامین E تنها یکی از روغن‌هایی است که می‌توان در دوران بارداری از آن برای ماساژ مادر استفاده کرد. موارد دیگری نیز هستند که در صورت ترجیح مادر، برای ماساژ استفاده می‌شود. بهترین روغن‌های ماساژ قبل از تولد عبارتنداز:

  • روغن آفتاب گردان

مهم‌ترین مزیت روغن آفتاب گردان این است که چربی زیادی ندارد؛ اگر چرب شدن بیش از حد پوست پس از ماساژ دادن با روغن برایتان خوشایند نیست. این روغن به سرعت جذب پوست شده و تاثیرات آرامبخش خود را به جای می‌گذارد.

  • روغن دانه انگور

با توجه به اینکه مادران باردار معمولا نسبت به بوها حساسیت بالایی دارند، بهتر است برای ماساژ از روغنی استفاده شود که بوی تند و تیزی نداشته باشد. اگر به دنبال یک روغن بی‌بو برای ماساژ بارداری هستید، روغن دانه انگور گزینه مناسبی است. این روغن سرشار از ویتامین E و C بوده و به لطیف‌تر شدن پوست نیز کمک می‌کند.

  • روغن اسطوخودوس

آیا در دوران باردای به سر می‌برید و دچار بی‌خوابی شده‌اید؟ چند دقیقه ماساژ قبل از خواب با روغن اسطوخودوس می‌تواند خوابتان را تنظیم کند. این روغت تاثیر بسزایی در افزایش آرامش و کاهش استرس مادر دارد. از آنجایی که ماساژ در زمان بارداری بسیار حساس است بهتر است توسط یک ماسور حرفه‌ای صورت بگیرد از این رو ما برای شما لیست مراکز ماساژ تهران را آورده‌ایم تا با مطالعه و بررسی مراکز ماساژ، بهترین آن را انتخاب کنید.

استفاده از روغن ماساژ در بارداری چه زمانی توصیه نمی‌شود؟

آیا روغن‌های ماساژ عوارضی ندارند؟ توجه داشته باشید که اگرچه ماساژ بارداری با روغن دارای مزیت‌هایی است اما این بدین معنی نیست که مجاز هستید به هر میزانی که می‌خواهید از روغن‌های ماساژ در طول دوره بارداری استفاده کنید. چندین مرتبه ماساژ با روغن در بارداری بی‌خطر است اما نباید از روغن‌ها به صورت مکرر و روزانه استفاده کنید. با توجه به اینکه ممکن است پوست شما نسبت به برخی از روغن‌ها حساسیت نشان دهند، پیش از استفاده از هرگونه روغنی برای ماساژ اطمینان یابید که حساسیتی به آن روغن ندارید.

برای پیدا کردن بهترین روغن در دوران بارداری حتی می‌توانید از پزشک متخصص خود مشورت بگیرید. همچنین توصیه می‌شود در سه ماهه اول بارداری از روغن‌ها استفاده نکنید. استفاده از روغن‌هایی که اسانس‌های غیرطبیعی دارند نیز به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.