سردرد بعد از استخر باعث می‌شود تجربه شناگر از مراجعه به استخر تحت تاثیر قرار بگیرد. هر فرد با توجه به شرایط بدنی که دارد و شرایطی که در محیط استخر فراهم است می‌تواند دچار سردرد شود. برای سوال چرا بعد از استخر سردرد می‌گیریم؟ جواب یکسانی وجود ندارد و مجموعه‌ای از عوامل است که باعث سردرد شدن شناگر خواهد شد. با این مقاله همراه ما باشید تا علت و درمان سردرد بعد از استخر را بیان کنیم.

اگر مایل به تهیه بلیط استخر استاندارد هستید، از سایت پول تیکت اقدام کنید.

Headache after swimming

علت ها و درمان های سردرد بعد از شنا

علت های سردرد بعد از استخر متفاوت هستند که در این قسمت بیان کرده ایم.

سینوزیت

حفره های سینوسی شناگر در اثر کلر موجود در آب یا فشار ناشی از آب در هنگام شنا، ملتهب می‌شوند که به آن سینوزیت گفته می‌شود. سردرد های سینوسی می‌تواند باعث عفونت و درد شود.

برای درمان سردرد بعد از استخر که ناشی از عفونت یا تحریک سینوزیت است باید از مسکن های استامینوفن، ایبوپروفن یا اکسدرین استفاده کرد. به کار بردن اسپری های بینی مانند Afrin هم مفید است. در صورت عفونت سینوسی باید از آنتی بیوتیک استفاده شود.

اوتیت خارجی

اوتیت خارجی که به دلیل عفونت باکتریایی ایجاد می‌شود در اثر گیر کردن آب در گوش اتفاق می‌افتد. علائم این بیماری شامل خارش، احساس پر بودن گوش، سردرد یا درد فک هستند.

برای جلوگیری از این بیماری استفاده از گوش گیر های ساخته شده برای شنا که می‌توانند از ورود آب به گوش جلوگیری کنند، مفید است. داروهای تایلنول و ادویل برای تسکین این درد مفید هستند و اگر گوش دارای عفونت باشد باید از قطره آنتی بیوتیک گوش استفاده شود.

برای تهیه بلیط استخر های شیراز که استاندارد هستند و احتمال سردرد شدن را کاهش می‌دهند از سایت پول تیکت استفاده کنید.

سردرد تنشی

سردرد تنشی به معنای سردردی است که به شنا ارتباطی ندارد و یک سردرد ناشی از عوامل دیگری مانند گرما، کم آبی یا نور خورشید است.

برای درمان سردرد تنشی استفاده از اکسدرین یا تیلنول موثر است.

میگرن

اگر میگرن در اثر شنا به وجود آمده باشد، علاوه بر سردرد علائم دیگری مانند تهوع، استفراغ، تاری دید و غش دارد.

برای برطرف کردن میگرن داروی اکسدرین مفید است.

headache

سردرد فشاری

فشار روی پوست که به دلیل تجهیزاتی مانند عینک یا کلاه شنای محکم اتفاق می‌افتد باعث به وجود آمدن سردرد فشاری خواهد شد. این نوع از سردرد با ضربان افزایش پیدا نخواهد کرد و بعد از کاهش فشار برطرف می‌شود. برای رفع سردرد فشاری استفاده از دارو لازم نیست.

سردرد اولیه با ورزش

اگر شناگر به صورت شدید اقدام به شنا کردن نماید، ممکن است به سردرد دچار شود. برای درمان کردن سردرد با شنای شدید باید از دارو های ایندومتاسین یا NSAID استفاده کرد.

در این مقاله به بیان دلایل و درمان های سردرد بعد از استخر اشاره شد. با استفاده از درمان های گفته شده بهبودی خود را تسریع ببخشید.