چگونه آب استخر را زلال کنیم؟ آب استخر به مرور زمان در اثر آلاینده هایی که توسط افراد وارد آب می‌شود یا به دلیل فراهم بودن شرایط مناسب برای رشد میکروب ها کدر خواهد شد. برای زلال کردن آب استخر با توجه به آلاینده و نوع استخر باید تجهیزات مناسب را به کار برد و از روش های مناسب فیزیکی و شیمیایی استفاده کرد. برای زلال و شفاف کردن آب استخر یکسری روش ها و مراحل وجود دارند که در این مقاله آن ها را بیان خواهیم کرد.

زلال کردن آب استخر

روش های زلال کردن آب استخر

در این قسمت در مورد مراحل تمیز کردن استخر و آب استخر نکاتی بیان شده اند:

مواد ضدعفونی کننده

برای زلال کردن آب استخر باید آن را از لحاظ میزان کلر، اوزون یا مواد دیگری که برای ضدعفونی استفاده می‌شوند بررسی کنید. کلر رایج ترین ماده برای تمیز کردن آب از آلاینده ها است که میزان آن با کیت تست آب سنجیده می‌شود. در صورتی که میزان کلر آزاد در آب استخر کم است، عملیات کلر زنی انجام گیرد.

اگر مایل هستید به استخری ضدعفونی شده و تمیز مراجعه کنید، خرید بلیط استخر های شیراز را از سایت ما انجام دهید.

دیواره ها و کف استخر

کف و دیواره استخر روی رنگ آب تاثیر زیادی دارد و باید به طور منظم از جرم ها و کثیفی ها تمیز شود. در زمان های مشخص باید نسبت به خالی کردن آب استخر و تمیز کردن دیواره و کف آن اقدام شود.

تمیز کردن دیواره استخر

رعایت بهداشت شناگر

شناکننده باید قبل از ورود به استخر دوش بگیرد تا از ورود کثیفی و کرم های آرایشی بهداشتی به داخل آب جلوگیری شود.

تصفیه آب استخر با فیلتر شنی

برای از بین بردن مواد آلی از فیلتر شنی استفاده می‌شود که به عنوان ساده ترین روش تصفیه آب شناخته می‌شود. فیلتر شنی بستری از شن و سیلیس دارد که ذرات بزرگتر از 100 میکرون را فیلتر کرده و از ورود آن ها به آب جلوگیری خواهد کرد.

بلیط استخر هتل پارس شیراز که دارای آب با کیفیت و تمیز است در سایت ما به فروش می‌رسد.

آب استخر تصفیه شده

تصفیه آب استخر با فیلتر کربنی

فیلتر های کربنی برای زلال کردن آب استخر از طریق حذف ذرات آلی در آب اقدام می‌کند. ذرات کربن فعال باعث می‌شوند میکروارگانیسم ها و میکروب های آب از بین بروند. در این نوع از فیلتر ها از مواد شیمیایی استفاده نمی‌شود و برای افراد تاثیر مضر ندارند.

تصفیه آب با کلر زنی

گندزدایی از آب با کلر باعث از بین رفتن میکروب ها و پاتوژن های آب می‌شود که تاثیر زیادی بر شفافیت آب دارد. کلر با آب واکنش داده و اسید هیپوکلرو تولید می‌شود که میکروب ها را از بین می‌برد. میزان استاندارد کلر آب استخر در مقاله‌ای دیگر بررسی شده است که می‌توانید آن را مطالعه کنید.

تصفیه آب استخر با اسمز معکوس

در این روش برای جدا کردن آلاینده های آب از روش اسمز معکوس استفاده می‌شود. دستگاه اسمز دارای فیلتر های شنی و کربنی است که به این طریق چند مرحله تصفیه در یک دستگاه انجام خواهد شد.

تصفیه آب استخر با سختی گیر رزینی

سختی آب باعث آسیب رسیدن به تاسیسات استخر و رسوب گرفتن آن ها خواهد شد. در این سختی گیر آب از روی دانه های رزین عبور می‌کند و یون های کلسیم و منیزیم خود را از دست می‌دهد.

برای مشاهده سانس استخر نرجس شیراز که دارای آب زلال است در سایت ما اقدام کنید.

تصفیه آب استخر با سختی‌گیر رزینی

تصفیه آب استخر با اسکیمر

اسکیمر یک سبد پلاستیکی است که ذرات جامد و بزرگ را از آب استخر حذف می‌کند.

جمع بندی

در این مطلب روش هایی که برای شفافیت آب استخر به کار می‌روند را بیان کردیم. اگر شما هم قصد دارید با روش مناسبی آب استخر را زلال کنید و از شنا لذت ببرید نکات این مقاله را رعایت کنید.

اگر مایل هستید به استخر هایی دارای آب شفاف و تمیز مراجعه کنید، قیمت بلیط استخر در سایت پول تیکت به میزان مناسبی تعیین شده است.