میزان استاندارد کلر برای آب استخر از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا از کلر برای بهداشت و گندزدایی آب استفاده می‌شود و از طرفی دیگر مقدار زیاد کلر برای سلامت شناگران مضر است. مقدار استاندارد کلر در آب استخر به شرح زیر است:

ویژگی آب استخرحد مجاز
کلرین ترکیبیحداکثر 0.4 میلی گرم در لیتر (0.4 ppm)
کلرین آزاد1 تا 3 میلی گرم در لیتر (1-3 ppm)
PH7.8 – 7.2
Complications of swimming pool chlorine 1

کلر آزاد به شکل فعال کلر اطلاق می شود که قادر است آب استخر را با از بین بردن باکتری ها و سایر پاتوژن های مضر به طور موثری ضد عفونی کند. کلر آزاد برای از بین بردن باکتری ها و اکسید کردن آلاینده های موجود در آب موجود است.

کلر ترکیبی از مولکول های کلر تشکیل شده است که قبلاً با آلاینده های موجود در آب استخر واکنش داده اند. این شکل از کلر دیگر در ضدعفونی کردن آب استخر موثر نیست و اغلب باعث ایجاد بوی نامطبوع و تحریک چشم و پوست شناگران می شود.

کلر آزاد شکل فعال کلر است که آب استخر را ضدعفونی می کند، در حالی که کلر ترکیبی، کلری است که قبلاً با آلاینده ها واکنش داده و دیگر مؤثر نیست. حفظ تعادل صحیح کلر آزاد برای تمیز و ایمن نگه داشتن آب استخر برای شناگران ضروری است.

سایت پول تیکت، بلیط استخر بهاران شیراز را که دارای شرایط بهداشتی مناسب است و با میزان کلر استاندارد تصفیه می‌شود را با تخفیف قیمت موجود کرده است.

اهمیت تنظیم کلر آب استخر

اگر کلر استخر از حد معینی کمتر باشد، آب به طور کامل گندزدایی نخواهد شد و اگر از مقدار استاندارد بیشتر باشد برای پوست، چشم و ریه شناگر آسیب‌زا است. میزان کلر آب استخر در تمام فصل های سال توسط کیت تست کلر سنجیده می‌شود.

وب‌سایت پول تیکت، بلیط استخر با شرایط مناسب تصفیه با کلر را برای شهر های مختلف فراهم کرده است.

Pool chlorine 1

عوامل موثر بر میزان استاندارد کلر آب استخر

مقدار مناسب کلر برای آب استخر به چند عامل بستگی دارد که عبارت اند از:

  • مقدار ساعات تابش نور خورشید بر آب استخر
  • میزان کلر فعال آب استخر: برگ، حشرات و کثیفی های دیگر آب، کلر فعال را کاهش می‌دهند
  • ظرفیت استخر از لحاظ تعداد نفرات
  • ظرفیت حجمی استخر

سانس استخر دانشگاه ارم شیراز که با کلر تصفیه می‌شود در سایت ما به طور دقیق ذکر شده است.

جمع بندی

در این مقاله مفاهیم مربوط به میزان کلر در استخر را بیان کردیم و مقدار مجاز کلر برای آب استخر را دانستیم. در مورد اهمیت و عوامل موثر بر میزان استاندارد کلر نکاتی را ذکر کردیم.