آیا شنا قد را بلند می‌کند؟ به طور کلی خیر اما این موضوع نسبت به شرایط بدنی هر فردی متفاوت است. شنا ورزشی است که در آن بیشتر عضلات و استخوان‌های بدن درگیر می‌شوند؛ این حرکات موجب تاثیر بر روی صفحات استخوانی شده و قد را افزایش می‌دهد. در ورزش شنا، سیگنال‌هایی به غده هیپوفیز مغز ارسال می‌شود که وظیفه مدیریت رشد قد را دارد.

Height growth by swimming

شرایط بلند شدن قد با ورزش شنا

انجام فعالیت کششی موجب بلند شدن قد می‌شود. هنگامی که شنا می‌کنید، اغلب استخوان‌های شما در حال حرکت هستند و همین نکته موجب بلند شدن قد می‌شود. البته سن تاثیر زیادی در این موضوع دارد که در ادامه به صورت جامع به آن می‌پردازیم.

شنا چند سانت قد را بلند می‌کند؟

شنا میان 2 تا 10 cm قد را بلند می‌کند. شنا یک عامل جانبی در افزایش قد است؛ در واقع تاثیرات اصلی را بر روی قد، DNA و ژنتیک می‌گذارند. اما اگر در سن زیر 18 سال به کلاس شنا بروید، از آنجایی که صفحات استخوانی شده هنوز باز هستند، می‌توانید نتیجه خوبی را برای افزایش قد بگیرند. اما در سنین بالاتر نیز امکان افزایش قد به مقدار کمتر وجود دارد.

بهترین نوع شنا برای افزایش قد

بهترین نوع شنا برای افزایش قد وجود ندارد بلکه در هر نوع شنا از آنجایی که تمامی توده‌های ماهیچه‌ای و استخوانی به حرکت در می‌آیند، اثرات آن مانند یکدیگر است. اما 3 نوع شنا که بیشترین تاثیر را بر روی قد دارند و در آن حرکت و تکاپو بیشتر است را در بخش زیر معرفی می‌کنیم:

  • شنا قورباغه: در شنا قورباغه، شناگر مداوم از وسط آب به بالای آب می‌آید و باز مجدد به سمت پایین آب می‌رود؛ پس در این نوع شنا عضلات زیادی از بدن از جمله کمر به نوسان در می‌آید.
  •  شنا آزاد: شنا آزاد یا همان شنای کرال، یکی دیگر از انواع شنا است که در آن شناگر باید با سرعت بالا به شنا بپردازد. در این نوع شنا حرکت سریع دست و پا اهمیت زیادی دارد برای همین افزایش قد در آن قابل پیش بینی‌تر است.
  •  شنا پروانه‌: در شنای پروانه‌ای، فرد باید عضلات کمر و پای قوی‌ همراه با انعطاف را داشته باشد تا بتواند به خوبی این نوع شنا را انجام دهد. اگر فردی شنای پروانه را با استمرار و نظم انجام دهد، احتمال افزایش قد او وجود دارد.

فواید شنا سوئدی برای قد

در شنای سوئدی، بیشتر عضلات بدن مانند پاها، عضلات دست دوسر و سه سر بازو درگیر هستند. اما مدرک درستی برای این که شنا سوئدی بر روی قد اثر می‌گذارد یا خیر وجود ندارد. ما می‌توانیم این نوع شنا را یکی از انواع شنا در نظر بگیریم که ممکن است وابسته به شرایط بدنی ما، تاثیر گذار بر روی قد باشد.

Swimming for height آیا شنا قد را بلند می‌کند؟

قد شناگران حرفه‌ای

میانگین قد آقایان و بانوان شناگر، با یکدیگر متفاوت است. قد شناگران ماهر برای آقایان میان 175 تا 2 متر است و این مقدار برای خانم‌ها 160 تا 175 سانتی متر است. اما به طور کلی قاعده‌ای برای شناگر شدن از نظر قدی وجود ندارد زیرا این ورزش در زیر آب انجام می‌شود و مهم‌ترین عناصر آن، مهارت در شنا و سرعت شناگر است.

مدت زمان لازم برای تاثیر شنا بر روی قد

بهترین میانگین زمان شنا برای قد، 2 بار در هفته و هر بار به مدت 2 ساعت است. اگر ورزش شنا را به صورت متداول و با برنامه انجام دهید، امکان بلند شدن قد شما وجود دارد. این مقاله توسط وب سایت پول تیکت گردآورده شده است؛ ممنون میشیم از سایت ما بازدید کنید.