حتما در محیط استخر از جکوزی های آب سرد و گرم استفاده کرده اید و برای شما هم سئوال شده است که استفاده از هر دو جکوزی بلافاصله پشت سر هم ضرر دارد یا خیر؟ در این مطلب نحوه استفاده از جکوزی سرد و گرم را بیان خواهیم کرد. و در مقاله‌ای دیگر به تاریخچه جکوزی پرداخته‌ایم.
هر کدام از جکوزی های آب سرد یا گرم دارای خواص خود هستند و برای هدف خاصی از آن ها استفاده می‌شود. جکوزی آب سرد باعث ترشح ملاتونین و آدرنالین در بدن می‌شود که انرژی بدن را افزایش می‌دهد. استفاده از جکوزی آب گرم باعث ترشح هورمون اندروفین می‌شود که کاهش استرس را به دنبال خواهد داشت.

خرید بلیط استخر با جکوزی عالی از سایت پول تیکت امکان پذیر است.

Jacuzzi in small

مراحل استفاده از جکوزی آب گرم و سرد

برای اینکه از جکوزی به درستی استفاده کنید و هیچ خطری متوجه شما نباشد، طبق مراحل زیر عمل کنید تا از خواص جکوزی به طور کامل استفاده کنید.

پر کردن جکوزی

پر کردن صحیح جکوزی از آب اهمیت دارد. ابتدا جکوزی را از آب سرد پر کنید و مطمئن شوید که زهکش کف وان بسته است. از درست بودن سیستم آب گرم و فیلتراسیون اطمینان حاصل کنید. اگر لازم است با مواد لازم آب را تصفیه کنید.

امکان خرید بلیط استخر های تهران به همراه تخفیف و جکوزی گرم و سرد در سایت پول تیکت فراهم شده است.

تنظیم دما

با توجه به توصیه تولید کننده جکوزی میزان دمای آب را تنظیم کنید. به طور کلی دمای استاندارد آب جکوزی بین 40-37 درجه سانتیگراد است.

آماده شدن برای ورود به جکوزی

قبل از اینکه به جکوزی وارد شوید، جواهرات یا ساعت را خارج کنید و اگر مو های بلندی دارید، آن ها را ببندید. حمام بگیرید و بدن را از آلودگی تمیز کنید.

ورود به جکوزی

با رسیدن آب به دمای مطلوب، به آرامی وارد جکوزی شوید. مراقب باشید که اطراف جکوزی سر نباشد. هنگام ورود به جکوزی از دستگیره های آن استفاده کنید تا با حفظ تعادل به آن وارد شوید.

Jacuzzi in the pool

پریدن به جکوزی آب سرد

اگر قصد دارید از جکوزی آب سرد استفاده کنید، روش مناسب این است که از جکوزی آب گرم خارج شده و پس از 15-30 دقیقه وارد جکوزی آب سرد شوید. اختلاف دمای جکوزی آب سرد و گرم زیاد است در نتیجه ورود ناگهانی از جکوزی گرم به جکوزی سرد خطرناک است.
برای متعادل شدن دمای بدن، قبل از وارد شدن به جکوزی سرد، دوش با آب گرم بگیرید. در حین دوش گرفتن دمای آب را به تدریج پایین آورید تا دمای بدن برای ورود به جکوزی سرد متناسب شود.

برای استفاده از تخفیف بلیط استخر های شیراز که دارای جکوزی هستند، از سایت ما استفاده کنید.

مدت زمان استاندارد ماندن در جکوزی

زمان استاندارد استفاده از جکوزی آب گرم برای بزرگسالان 20 الی 30 دقیقه است. مدت زمان استاندارد استفاده از جکوزی آب سرد 10 دقیقه است.
توجه کردن به میزان تحمل و آمادگی بدن در مدت استفاده از جکوزی آب سرد و گرم اهمیت دارد.

خروج از جکوزی گرم و سرد

برای خروج از جکوزی، دستگیره ها را نگه دارید تا به طور ایمن از جکوزی خارج شوید. بعد از جکوزی دوش بگیرید. اگر قبل از دوش گرفتن از جکوزی سرد استفاده کرده اید با آب ولرم دوش بگیرید تا به بدن شوک وارد نشود. خرید بلیط قصر آبی قم را با نرخی پایین در پول تیکت خریداری کنید.