رابطه روماتیسم و استخر چیست؟ شاید در برخی موارد بتوان این مورد را ترکیب برنده برای بهبود وضعیت بیماران اعلام کرد و در برخی موارد شاید نباید از این ترکیب استفاده کرد. به هرحال طبق تحقیقات انجام شده و نظر بسیاری از بیماران در این حوزه، روند بهبود بیماری‌شان مثبت گزارش شده است. اما اگر بخواهیم اطلاعات جامع در مورد روماتیسم و استخر را در نظر بگیریم تقریبا جواب مثبت است، اما بستگی بسیار زیادی به برخی عوامل دارد. برای دانستن این موارد که در چه مواقعی می‌تواند به شما کمک کند و یا در چه مواردی نباید از استخر استفاده کرد، پیشنهاد می‌کنیم که مقاله را تا آخر مطالعه کنید. به این دلیل که اطلاعات خوب و جامعی در اختیار شما قرار می‌گیرد تا بتوانید بهترین تصمیم را در مورد سلامتی‌تان بگیرید.

Rheumatism and the pool

چگونه می‌توان از طریق آب به بهبود روماتیسم کمک کرد؟

چگونه می‌توان از طریق آب به بهبود روماتیسم کمک کرد؟ این سوالی است که افراد مبتلا به روماتیسم به شدت درگیر این موضوع هستند. به همین دلیل ما در وبسایت پول تیکت تصمیم گرفتیم تا پاسخ این سوال را به صورت شفاف بدهیم تا یکبار برای همیشه این موضوع برای شما روشن شود. به طور کلی آب می‌تواند برای درمان روماتیسم مفید باشد، اما شرایط ویژه‌ای را می‌طلبد، به همین دلیل برآن شدیم تا شما را از این موضوع آگاه کنیم.

سطح استاندارد آب استخر برای روماتیسم چقدر است؟

سطح استاندارد آب استخر برای روماتیسم چقدر است؟ این سوالی است که ذهن اکثر بیماران را به خود درگیر کرده است و بهتر است بدانید که حجم آب نیاز نیست خیلی باشد و همین که تا کمر و سینه شما بالا باشد کافی است. نیازی نیست برای درمان این بیماری شنا بلد باشید و باید یکسری تمرین‌های خاص که به وسیله فیزیوتراپ ارائه می‌شود؛ انجام دهید. تعیین نوع تمرین‌ها بستگی زیادی به توانایی شما و نوع بیماری‌تان دارد.

دمای آب استخر برای بهبود روماتیسم چقدر باید باشد؟

دمای آب استخر برای بهبود روماتیسم چقدر باید باشد؟ برای پاسخ واضح به این سوال بهتر است بدانید که یک دمای مطلوب باید بین 33 تا 36 درجه سانتی‌گراد (گرم‌تر از یک استخر معمولی) باشد. اگر دما از این حد پایین‌تر باشد، آب درمانی برای روماتیسم با شنا یا ایروبیک شرایطش بسیار متفاوت می‌شود. گرمی آب می‌تواند تاثیر بسیار مفیدی روی تسکین درد شما داشته باشد و از طرف دیگر باعث بهبود جریان خون شما شود. در نسخه فیزیوتراپ شما احتمالا ورزش‌هایی نوشته می‌شود که بتواند ماهیچه‌هایی که در حالت عادی فعال نبودند را درگیر کند. این موضوع در مدت زمان طولانی می‌تواند به قدرت عضلانی شما کمک ویژه‌ای بکند که در نهات باعث خوب شدن دردهای شما می‌شود.

آب چه تاثیری روی مفاصل افراد روماتیسمی دارد؟

آب چه تاثیری روی مفاصل افراد روماتیسمی دارد؟ احتمالا دفعات زیادی به استخر رفته‌اید و یا اگر خلاف این موضوع است، بگذارید تا بگوییم هنگامی که داخل آب هستید جاذبه زمین روی شما اثر کمتری می‌گذارد و به همین دلیل فشار کمتری روی مفاصل شما می‌آید. از این رو شما می‌توانید با کاهش درد حرکات ورزشی انجام دهید که در بهبود بیماری شما تاثیرگذار هستند.

آیا شنا برای روماتیسم ضرر دارد؟

آیا شنا برای روماتیسم ضرر دارد؟ برای پاسخ به این سوال شرایط باید به صورت دقیق بررسی شود، به این دلیل که شنا برای برخی از افراد ممکن است مفید باشد و برای برخی دیگر ممکن است توصیه نشود. اما در حالت کلی جواب به این سوال بسیار بستگی به نوع و شدت روماتیسم، علائم فرد و وضعیت کلی سلامتی وی دارد. توجه به موارد زیر می‌تواند کمک خوبی به شما در این زمینه انجام دهد.

Pool for rheumatism

شنا در آب گرم:

شنا در آب گرم به خصوص در محیط‌هایی مانند گرمابه می‌تواند برای بسیاری از افراد مفید باشد، به این دلیل که دمای آن می‌تواند برخی از دردها را کاهش دهد و به شما کمک کند تا حرکات ورزشی مفیدی در این راستا انجام دهید.

شنا در آب سرد:

شنا در آب سرد ممکن است برای همه افراد توصیه نشود و به همین دلیل بسیار لازم است تا از پزشک معالج خود مشورت بگیرید، اما اگر توصیه به این کار شد؛ بهتر است بدانید که با انجام این کار التهابات کاهش پیدا کرده و باعث رهایی از درد شود.

انتخاب پزشک مناسب:

انتخاب یک پزشک مناسب می‌تواند در راستای بدست آوردن سلامتی از طریق شنا بسیار مفید باشد، به این دلیل که با بررسی وضعیت شما و ارائه حرکات مناسب با وضعیت بیماری شما یکی از عامل‌های موفقیت و شکست در روماتیسم محسوب می‌شود. به همین دلیل لازم است پزشک باتجربه‌ای در این راستا انتخاب کنید تا بتواند به بهبود وضعیت شما کمک کند.

زیر نظر گرفتن علائم:

برخی افراد ممکن است به صورت درست ورزش‌هایشان را انجام ندهند یا شاید هم شنا برای بیماری آن‌ها به هر دلیلی مناسب نباشد. از این رو لازم است تا همواره زیر نظر گرفتن علائم خود را در دستور کار قرار دهید تا اگر مواردی مانند درد شدید، تورم یا تغییرات متعدد در بیماری‌تان رخ داد بتوانید بهترین تصمیم را در مورد ادامه یا قطع ورزش بگیرید.

چه مقدار زمان برای شنا مناسب است؟

چه مقدار زمان برای شنا مناسب است؟ برای پاسخ به این سوال مطالب بالا می‌تواند بهترین راهنما برای شما باشد. به عنوان مثال اگر پزشک درستی انتخاب کنید که مقدار زمان مناسب را برای شما در حین حرکات ورزشی در نظر بگیرد، قطعا روند بهبود تسریع پیدا می‌کند. به هیچ وجه خودتان را الزام نکنید که باید به مقدار بسیار طولانی در آب ورزش کنید. شاید این موضوع برای شما ضررش بیشتر از فایده‌اش باشد. اما بازهم تاکیر می‌کنیم که با پزشک خود مشورت داشته باشید.

آب گرم و سرد، ترکیب برنده برای روماتیسم:

آب گرم و سرد، ترکیب برنده برای روماتیسم، شاید در برخی اوقات بتوان این کار را انجام داد. زیرا برخی ویژگی‌ها در آب سرد است و برخی دیگر در آب گرم وجود دارد. به همین دلیل لازم است تا برای انجام حرکات همزمان از آب گرم و سرد استفاده شود. مزایای آب سرد بیشتر برای تسکین التهابات مفید بوده و آب گرم معمولا برای کاهش درد مورد استفاده قرار می‌گیرد.