اکثر علاقه مندان به شنا دوست دارن قهرمانان شنای دنیا را بشناسند تا از روی آنان الگو برداری کنند؛ بلکه بتوانند روزی بهترین شناگر دنیا شوند. در این مقاله بهترین شناگران دنیا را معرفی خواهیم کرد تا بلکه شما با تلاش و پشتکار خود روزی بهترین شناگر تاریخ شوید.
برای تبدیل شدن به شناگر برتر تاریخ ابتدا باید در کلاس خصوصی شنا ثبت نام کنید و آموزش شنا را به درستی فراگیرید.

قهرمان شنا چه کسی است؟

ابتدا قبل از معرفی قهرمانان شنا دنیا به اینکه قهرمان شنا کیست می‌پردازیم. ورزش شنا یکی از پرطرفدارترین ورزش های حال و گذشته است که هر ساله مسابقاتی در سراسر دنیا مانند المپیک برگزار می‌شود. قهرمان شنا کسی است که بتواند در این مسابقات مقام و رتبه خوبی را کسب کند و از دیگر رقبای خود پیشی گیرد.

معرفی قهرمانان شنا دنیا

در این قسمت به معرفی بهترین شناگران تاریخ می‌پردازیم و شرح حال کوتاهی از هر کدام می‌دهیم.

مایکل فلپس

مایکل فلپس سال 2000 در سیدنی زمانی که 15 سال داشت با عضویت در تیم شنا ایالات متحده اولین رکورد خود را ثبت کرد. مایکل فلپس تنها به آن مدال بسنده نکرد و در سال‌های دیگر همچون پکن 2008 و 2012 توانست به 8 مدال طلا دست بیابد و در مسابقه‌های دیگر خود جمعا به 23 مدال طلا و 3 نقره و 2 برنز برای خود به ثبت رساند.

Michael Phelps

ایان تورپ

ایان تورپ یکی از بهترین شناگران جهان است او در المپیک 2000 سیدنی جز بهترین و موفق ترین شناگر زمان خود شد. وی در سال 2000 توانست به 3 طلا و 2 نقره به نام خود ثبت کند و در مسابقات 2004 آتن دوباره 4 مدال به نام خود ثبت کرد.

مارک اسپیتز

مارک اسپیتز یکی از خارق العاده ترین شناگران دنیا است که توانست در یک سال (1972 مونیخ) 7 مدال طلا به صورت متوالی به دست آورد و بعد از آن تنها میشل فلپس توانست 9 مدال طلا و 2 مدال دیگر در 2008 پکن به دست آورد.

دارا تورس

دارا تورس با 41 سال سن، مسن ترین شناگر در پکن 2008 شناخته شد او در مسابقات توانست رکورد اسطوره بریتانیایی یعنی ویلیام رابینسون را بزند.

رایان لوخت

رایان لوخت بی شک جز بهترین شناگران جهان است او در حالی که 33 سال سن دارد توانسته است به 6 مدال طلا، 3 مدال نقره و 3 مدال برنز به دست آورد. او با اینکه در بازی ریو 2016 با خبرنگاران و مطبوعات آمریکا درگیر شد اما باز هم بهترین شناگر دنیا شناخته شد.

بهترین شناگران زن دنیا

بعد از معرفی بهترین شناگران مرد و ارائه فهرست شناگران برتر جهان به معرفی بهترین شناگران زن دنیا می‌پردازیم، در گذشته و امروزه زنان توانسته‌اند رکوردهای شنا را در دنیا جا به جا کنند.

جانت ایوانز

جانت ایوانز اولین شناگر زن شناخته شده است، رشته تخصصی او شنای مسافت طولانی است. جانت ایوانز در دوران اوج خود یعنی المپیک سئول 1988، رکورد 400 متر شنا آزاد را به نام خود ثبت کرد.

janet evans

ناتالی موفلین

ناتالی موفلین در سال 2008 پکن جز بهترین شناگر زن دنیا شناخته شد که توانست 10 متر شنای کرال پشت را به اسم خود ثبت کند. ناتالی موفلین 3 مدال طلا، 4 مدال نقره و 5 مدال برنز به دست آورد.

امی ون دایک

امی ون دایک اولین زن آمریکایی بود که توانست رکورد 50 متر شنا آزاد، و شنا 100 متر پروانه را بزند. برای آموزش شنای پروانه روی لینک مورد نظر کلیک کنید.

بهترین شناگران ایرانی قهرمان دنیا

با افتخار می‌توان گفت مردان و زنان ایرانی جز نام آور ترین شناگران تاریخ هستند که در زمینه مسابقات شنا حرفی برای گفتن دارند. از بهترین شناگران دنیا که ایرانی هستند می‌توان به اسامی زیر اشاره کرد.

بهترین شناگران مرد ایرانی

از بهترین شناگران مرد ایرانی می‌توان اسامی زیر را نام برد:

  • آریا نسیمی نژاد
  • متین بالسینی
  • بابک فرهودی
  • محمد بیداریان
  • محمد علیرضایی
  • حیدر شونجانی
  • حمیدرضا مبرز

بهترین شناگران زن ایرانی

از بهترین شناگران زن ایرانی می‌تواند به افراد زیر اشاره کرد:

  • الهام سعادتی
  • لیلا وزیری
  • فرشته عدل
  • بهناز خجسته پور
  • مریم شیخ علیزاده
  • شیرین گرامی

بهترین شناگران آمریکایی در دنیا

بی شک مایکل فلپس، اسطوره آمریکایی در فهرست شناگران برتر آمریکایی قرار می‌گیرد. آمریکا شناگران دیگری که قهرمان جهان شده‌اند دارد. این شناگران همچون رایان لاکتی، مارک اسپیتز، کیتی لدکی و.. هستند.

چگونه قهرمان شنا شویم؟

برای اینکه بتوانیم قهرمان شنا شویم باید تلاش و پشتکار منظم داشته باشیم، همچنین در کنار تلاش باید یک همراه مانند مربی شنا حرفه ای داشته باشیم که در این مسیر ما را یاری کند و از تجربه‌های آن استفاده کنیم.