بهترین زمان برای شنا یعنی مناسب‌ترین موقعیت در طول روز که انسان می‌تواند به شنا کردن در آب بپردازد. معمولا برای شنا اوقاتی مانند صبح، ظهر، عصر و شب وجود دارد که 3 نکته کلیدی زمان مناسب شنا را قبل از انتخاب وقت مناسب باید بدانید. برای حفظ سلامتی خود بهتر است که به 3 نکته زیر قبل از انتخاب بهترین زمان توجه کنید:

  • طبق تحقیقات زمان‌های بین 2 بامداد تا 8 صبح بدترین زمان است.
  • ساعت 11 صبح به گفته دانشمندان بهترین زمان برای شنا کردن است.
  • شنای صبحگاهی می‌تواند هوشیاری بیشتر، سطح انرژی بالا و تمرکز بالا در طول روز را به دنبال داشته باشد.
Good time for swimming

بهترین ساعت استخر رفتن به همراه مزایا و معایب اوقات متفاوت

بهترین ساعت استخر رفتن به همراه مزایا و معایب اوقات مختلف یعنی هر موقعیت از روز برای شما چه فایده‌ای دارد و در چه زمان‌هایی نباید شنا کنید. ویژگی‌های هر زمان:

شنا در صبح

شنا در صبح یکی از بهترین گزینه‌ها است، زیرا طبق تحقیقات و سندهای علمی این موضوع به ثبت رسیده است. این زمان می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد، زیرا اگر روز شما با یک شنای 20 تا 30 دقیقه همراه باشد؛ انرژی روحی کل روز شما را تا آخر شب تامین می‌کند و انگیزه بسیاری از کارهای مثبت را در شما به وجود خواهد آورد. هنگام شنا در نوبت صبح به هیچ وجه شکم خود را پر نکنید، زیرا برای بدن شما و سیستم گوارشتان مضر خواهد بود. حتما صبحانه سبکی بخورید تا هنگام شنا کردن ضعف نکنید، زیرا خود ورزش شنا می‌تواند کالری زیادی از شما بسوزاند که موجب تحلیل قوای جسمانی خواهد شد. اگر نگران این هستید که نتوانید حرکات ورزش شنا را به درستی ادا کنید و کالری مناسبی بسوزانید، می‌توانید با استفاده از کلاس شنا ارزان به راحتی حرکات و انواع شنا را برای سوزان کالری بیشتر در موقعیت صبح یاد بگیرید.

شنا در ظهر

شنا در ظهر مخصوصا در فضاهای روباز به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. هنگامی که آفتاب در وسط آسمان است و به صورت عمود روی آب استخر می‌تابد، مولکل‌های آب به دلیل ذره بینی بودن اشعه‌های خورشید را چند برابر کرده و حالت سرطان زایی پیدا می‌کند. اگر می‌خواهید از این موضوع در امان بمانید، به شما پیشنهاد می‌کند تا برای سلامتی خود ارزش قائل شوید و خرید بلیط استخر سرپوشیده را در دستور کار خود قرار دهید.

شنا کردن در ظهر با تمام معایبی که دارد، اما در یک روز گرم تابستانی نمی‌توان از آن اجتناب کرد. به همین علت برای پیشگیری از ابتلا به سرطان و مرض‌های دیگر، سعی کنید قبل از استخر در نوبت ظهر حتما از ضد آفتاب استفاده کنید و به گفته محققان اعلام می‌دارد هر 80 دقیقه آن را تمدید کنید.

Best time to swim

شنا در عصر

شنا در عصر هم برای شما می‌تواند خوب باشد، زیرا آفتاب در آن موقع از روز به صورت عمود روی آب استخر نمی‌تابد و شما می‌توانید با خیال راحت به این ورزش آبی بپردازید. در کنار این مزایا شنا می‌تواند بسیاری دیگر از فواید را برای شما به ارمغان آورد. اگر محدودیت‌های جسمانی مانند روماتیسم دارید هم می‌توانید تحت نظر مربی شنا کار را ادامه دهید، زیرا ورزش آبی برای روماتیسم می‌تواند فایده‌های زیادی داشته باشد؛ برای اطلاع از این موضوع مهم می‌توانید مقاله روماتیسم و استخر را بخوانید. پس با خیال راحت به شنا در هنگام عصر بپردازید و نگران هیچ موضوعی نباشید.

شنا در شب

شنا در شب فواید زیادی دارد، هیچ پایگاه اطلاع رسانی در مورد انجام ندادن شنا در زمان شب توصیه نکرده است. یکی از فوایدی که می‌توانید با اتکا به آن با خیال راحت به ورزش شنا بپردازید، سوزاندن کالری اضافه است. اگر در طول روز تمام فعالیت‌های کاری و روزمره خودتان را انجام دادید و هنوز هم حس می‌کنید که کالری اضافه در بدن شما وجود دارد. توصیه می‌کنیم برای سوزاندن کالری اضافه در بدن خود و جلوگیری از ایجاد چربی ورزش شنا در شب را حتما امتحان کنید. یکی از مدل‌های شنا که می‌تواند کالری زیادی بسوزاند شنای پروانه است.