شنای سگی یا شنای پا سگی چیست؟ به نظر پول تیکت نوعی از تکنیک‌های روی آب ماندن است که توسط مربی به فرد آموزش پذیر، آموزش داده می‌شود تا بتواند شناور ماندن روی آب را تجربه کند. به دلیل آسان بودن و پیچیده نبودن حرکت، فرد می‌تواند به صورت سریع یاد گرفتن شنا را بیاموزد و به دلیل جالب بودن برایش سرگرم کننده باشد. آموزش شنا سگی می‌تواند همراه با جلیقه نجات یا بدون آن انجام شود، این موضوع بستگی به مربی و فرد آموزش پذیر دارد. مراحل آموزش شنا نرم:

  • به قسمت کم عمق استخر بروید.
  • دست‌ها را مستقیم روی آب دراز کنید و سرتان را بالای سطح آب نگه دارید.
  • با دست‌هایتان، خودتان را به سمت جلو بکشید (کف دست باید منحنی باشد تا بتوانید مقدار زیادی آب را به سمت خود بکشید تا به جلو حرکت کنید)
  • حرکت منظم پاها می‌تواند به جلو رفتن شما کمک کند(پاها باید از زانو خم شده و دوباره راست شود، با این حرکت به سمت جلو می‌روید)
  • اگر نگه داشتن سرتان در بالای سطح آب به گردنتان فشار وارد می‌کند، می‌توانید سر خود را نزدیک سطح آب نگه دارید.
Doggie swimming

آموزش شنا سگی به صورت قدم به قدم

برای یادگیری آموزش شنا سگی به صورت قدم به قدم باید تمام حرکات گفته شده را به صورت دقیق اجرا کنید تا بتوانید در آب رو به جلو حرکت کرده و پیشروی کنید. آموزش به صورت زیر است:

  1. ابتدا باید قسمت مناسبی از استخر را انتخاب کنید که برای شروع ما پیشنهاد می‌کنیم که قسمت کم عمق را برگزینید. اگر از آب می‌ترسید، ما توصیه می‌کنیم تا آموزش شنا لاکپشتی را دنبال کنید و سپس به ادامه مراحل این مقاله بپردازید. برای تمرین هواگیری می‌توانید نفسگیری در شنا را دنبال کنید.
  2. دست‌ها را به صورت مستقیم بالای سر خود نگه دارید و سر خود به صورتی که روی آب قرار داشته باشد، نگه دارید. پاهای خود را به صورت مستقیم زیر آب نگه دارید، به صورتی که بدنتان حالت افقی داشته باشد. برای بهتر شدن وضعیت و شنای بهتر باید بدن خود را کمی مایل نگه دارید.
  3. کف دست خود را به صورت منحنی نگه دارید، به طوری که بتوانید مقدار آب زیادی به سمت خود بکشید. حالا باید دستان خود را به نوبت به سمت خود جمع کنید تا بدنتان در آب رو به جلو حرکت کند. این کار را باید آنقدر تکرار کنید تا به آن عادت کنید.
  4. در حین اینکه با دستانتان خود را به سمت جلو می‌کشید، باید با حرکت پاهایتان خود را به روی آب شناور نگه دارید. حین انجام این حرکات باید سر بالای آب باشد تا بتوانید به راحتی دم و بازدم را انجام دهید.
  5. اگر گردن شما درد می‌کند، لازم است تا در بالای آب دم بگیرید و سر خود را در آب فرو ببرید تا زمانی که هوای داخل سینه شما در داخل آب خالی شود و برای نفسگیری لازم است تا دوباره سرخودتان را در بالای آب بیاورید.
Dog swimming motion

مزایای شنای سگی چیست؟

شنای سگی یکی از مدل‌های شنا است که انسان می‌تواند به واسطه آن در آب حرکت کرده و روی سطح آب به سمت جلو برود. استخر باکیفیت و کلاس شنا حرفه ای می‌تواند راه شما را در این حوزه هموار کند. برخی از مزایای شنای سگی به شرح زیر است:

  1. ساده بودن (نسبت به سایر موارد پیچیدگی خاصی ندارد)
  2. سر همواره در بیرون از آب است(مناسب کسانی است که از آب ترس دارند)
  3. برای کودکان و مبتدیان شنای بسیار مناسبی است.
  4. این اولین نوع شنا بوده است که مردان باستان از برای حرکت در آب استفاده می‌کردند.