به گزارش پول تیکت؛ در فصل تابستان با بالا رفتن دمای هوا و گرم شدن محیط استفاده از استخرها و محیط های آبی بیشتر می شود و اکثر افراد ترجیح می دهند که برای رهایی از گرما و تجربه ی یک تفریح مناسب به استخرها و اماکن آبی مراجعه کنند. از طرفی این بالا رفتن دما بدون تردید می تواند در صورت عدم مراقبت افراد و بی توجهی نسبت به رعایت نکات بهداشتی بر روی سلامت پوست و موی انسان ها تاثیر منفی داشته باشد.

نکات بهداشتی مورد نیاز در استخر روباز

  • علاوه بر انتخاب استخر مناسب، افراد باید خود نیز نکاتی را رعایت کنند که رعایت بهداشت فردی یکی از آنهاست مانند استفاده از ضد آفتاب‌ها و حمام رفتن قبل از ورود به استخر.
  • بهتر است افرادی که مراجعه زیادی به استخرهای روباز دارند به صورت متناوب از استخرهای سرپوشیده نیز استفاده کنند و تمام وقت خود را در فصل تابستان به استخرهای روباز اختصاص ندهند چرا که قرار گرفتن زیاد زیر نور آفتاب در فصل تابستان می‌تواند مشکلات پوستی زیادی را برای افراد ایجاد کند.
  • همچنین نکته دیگری که متخصصان برای حفظ سلامت پوست تاکید زیادی روی آن دارند، پاک کردن آرایش در زنان قبل از ورزش و شنا در استخر یا پارک آبی است.
  • در واقع ورزشکارانی که در تابستان ورزش می‌کنند، باید برای شادابی پوست، اقدامات خاصی را در نظر داشته باشند که برای بانوان، پاک کردن آرایش قبل از ورزش است. چراکه عرق کردن احتمال آسیب دیدن از نور خورشید را بیشتر نمی کند. اما با خشک کردن عرق، ضد آفتاب پاک می شود. پس دوباره آن را استفاده کنید. اگر شنا و یا یکی دیگر از ورزش های آبی را انجام می دهید، به محض خروج از آب ضد آفتاب خود را تمدید کنید.
  • توجه داشته باشید که کرم پودر روی پوست ممکن است با شنا کردن و حضور در آب و همچنین ورزش کردن و عرق کردن صورت باعث ایجاد لکه روی پوست شود. ترکیب‌ بندی عرق با کرم روی پوست ممکن است باعث بسته شدن منفذهای پوستی شود. بهتر است بعد از ورزش صورت خود را بشویید و حتی پوست قسمتی از بدن که مستعد جوش زدن است از عرق پاک کرده و بشویید.

بدون تردید آب تنی و شنا در فصل گرم تابستان از لذت بخش ترین و مفید ترین تفریح ها به حساب می آید و همه افراد می توانند با رعایت نکاتی بسیار ساده تجربه ی بی نظیری را برای خود رقم زده و راه را بر بروز هر نوع مشکلی ببنند؛ معرفی لیست بهترین استخرهای اردستان را در پول تیکت بخوانید.