شناور شدن و خوابیدن به پشت بر روی آب یک روش بسیار عالی برای استراحت، آرامش و کسب راحتی بیشتر در آب است. در این مقاله آموزشی به طور کامل و مرحله به مرحله نحوه صحیح خوابیدن به پشت بر روی آب به همراه تصاویر، به خوبی آموزش داده شده است.

به گزارش اختصاصی پول تیکت؛ شناور ماندن و خوابیدن به پشت بر روی آب ، روشی عالی برای کسب آرامش و راحتی بیشتر در آب است، همچنین چون بدون تلاش کامل و تقلا و صرف انرژی برای شنا کردن است؛ وضعیت استراحتی سرگرم کننده در آب به وجود خواهد آورد. به منظور شناور بودن به پشت، شما باید سرتان ، قسمت بالاتر بدن بخش پایینی بدن خود را به درستی در آب قرار دهید. نه تنها شنا به پشت، ترفندی عالی برای افزودن حرکت‌های نمایشی شما است؛ بلکه تکنیک امنیتی کلیدی، چنانچه در آب معطل بمانید؛ می باشد.

قبلا در  مقاله ای تفصیلی به نحوه شناور مانده روی آب پرداختیم و حالا اگر می خواهید چگونگی شناور ماندن و خوابیدن به پشت بر روی آب را به خوبی یاد گرفته و از اوقات خود در آب، بیشترین لذت را ببرید؛ مراحل زیر را به دقت بخوانید و سعی کنید با دقت و تمرکز بالا آن ها را انجام دهید:

شناوری و خوابیدن به پشت بر روی آب

۱- در آب راحت باشید. برای کسب توانایی شناور ماندن روی پشت بدون اضطراب؛ نخست شما باید در آب آرام و خونسرد باشید؛ حتی با وجود اینکه شناگر خبره ای نیستید. شما باید نحوه شناوری به پشت در استخر را بیاموزید؛ اقیانوس و دریاچه پر امواج یا پارک آبی مد نظر نیست. به طور ایده آل، شما باید منطقا در آب راحت و خونسرد بوده و بدانید چگونه از یک انتها به انتهای دیگر استخر، بدون نیاز به کمک بروید. چنانچه به عنوان راهی برای آموزش شنا به شناور ماندن به پشت؛ فکر می کنید؛ احتیاط زیادی کنید و در تمام اوقات با ناجی شنا یا یک همراه باشید.

خوابیدن به پشت بر روی آب

۲- حتما همراه شنا داشته باشید. سعی نکنید که برای اولین دفعه، تنها به پشت شناور بمانید و خوابیدن به پشت بر روی آب را به تنهایی تجربه کنید. اگر اولین بار است که سعی میکنید به پشت روی آب شناور شوید، حتی اگر در بقیه تکنیکهای اصول شنا، مهارت دارید؛ نه تنها باید یک همراه شنا داشته باشید؛ بلکه ضروری است اطمینان حاصل کنید که شما در مکانی هستید؛ که نجات غریق در صورت نیاز به کمک، می تواند شما را نجات دهد. اگر هنوز شنا را به طور کامل یاد ندارید، با آموزش گام به گام شنا در پول تیکت همراه ما باشید.

* همراه شنا دستش را زیر کمرتان قرار داده و به شما در تنظیمات ضروری بدنتان، کمک خواهد کرد تا زمانی که شما تکنیکها را به تنهایی می توانید انجام دهید.

خوابیدن به پشت بر روی آب

۳- برای شروع سعی کنید از وسایل شناور ماندن؛ استفاده کنید. استفاده از ابزار آلات شناور ماندن فرد روی سطح آب، در اطراف بازوها یا قسمت میانی بدن فرد، می تواند باعث راحتی بیشتر در آب گردد. اگر حتی شما با همراه شنا هستید؛ اما کاملا آماده شناور شدن به پشت، به تنهایی نیستید؛ سعی در پوشیدن وسایل شناور ماندن کنید؛ تا زمانی که خود را بی نیاز از آن ببینید. پس از یادگیری خوابیدن به پشت بر روی آب، احتمالا آموزش شنا کرال پشت تصویری می‌تواند برای شما مفید باشد.

شناوری و خوابیدن به پشت بر روی آب

۴– بدنتان را با سطح آب هم تراز کنید. قبل از شروع به شناور ماندن به پشت به تنهایی، نیاز دارید که بدنتان را با سطح آب، هم تراز کنید. به طور ایده آل، بدنتان باید در حالتی که تقریبا موازی آب است یا در کف استخر، شروع کند. حتی شما می توانید به پشت چرخیده و به کناره استخر لگد بزنید تا بدنتان به طور طبیعی، روی سطح آب سر بخورد. زمانی که بدنتان با سطح آب هم تراز بوده و پشت شما نسبتا موازی با آب است؛ تنظیمات بقیه بدن، آسانتر خواهد بود.

آموزش دقیق و گام به گام شناوری و خوابیدن به پشت بر روی آب:

شناوری و خوابیدن به پشت بر روی آب

تنظیم کردن صحیح سر برای خوابیدن به پشت بر روی آب:

۱– گوشهایتان را زیر آب قرار دهید. اگر چه اولین بار ممکن است که قرار دادن گوشهایتان زیر آب، راحت نباشد و ممکن است فقط سرتان را کج کنید تا گوشهایتان کاملا زیر آب، فرو رود. اگر گوشها خارج از آب قرار دارند؛ بدین معنا که گردنتان کشیده شده و بدنتان سخت تر می تواند در آب شناور بماند. چنانچه در این گام آب به گوش‌های شما وارد شد، ماساژ گوش درد را انجام دهید.

خوابیدن به پشت بر روی آب

۲– چانه تان را بلند کنید. زمانی که گوشها داخل آب فرو رفتند؛ چانه تان را بلند کنید. شما می توانید چانه را فقط یک یا دو اینچ ( تقریبا معادل ۲٫۵ تا ۵ سانتی متر است) بیرون از آب کنید؛ حتی بیشتر هم می توانید بلند کنید؛ طوری که چانه رو به بالا به طرف سقف یا آسمان باشد. بلند کردن چانه به شما کمک خواهد کرد که سرتان را به بالا متمایل کنید.

خوابیدن به پشت بر روی آب

۳- اطمینان حاصل کنید که خط آب در میانه چانه است. چنانچه گوشهایتان زیر آب قرار داده و شروع به بلند کردن چانه کرده اید؛ مطمئن شوید که خط آب در میانه چانه است. خط آب ممکن است کمی پایین تر از میانه چانه باشد که بدین معنا است که چانه تان را بیشتر بلند کرده اید.

خوابیدن به پشت بر روی آب

۴– در محور مرکزی بدن بمانید. سرتان را در محور مرکزی قرار دهید؛ بنابراین صحیح نیست که سرتان را از یک طرف به طرف دیگر، کج کنید. در مرکز قرار دادن سرتان، بقیه بدنتان را هم در مرکز قرار خواهد داد.

تنظیم کردن صحیح بدنتان برای شناوری و خوابیدن به پشت بر روی آب:

خوابیدن به پشت بر روی آب

۱- بازوهایتان را صحیح قرار دهید. وقتی که شما به پشت شناور هستید؛ برای قرار گیری بازوها، روشهای کمی وجود دارد. اگر شما کاملا مبتدی هستید، می توانید بازوها را در آرنج خم کرده و کف دستتان را زیر سرتان قرار دهید. اگر شما از حالت خوابیده به حالت نشسته در آمده اید؛ آرنج خود را به عقب خم کنید تا به بدنتان نیرو وارد کرده تا حتی بیشتر به سمت بالا متمایل گردد. اینجا چیزهای دیگری قید شده تا بازوهایتان را در وضعیت مناسب، قرار دهید.

* اگر شما در آب راحت تر هستید؛ می توانید بازوها را بطور مستقیم پشت سرتان حرکت داده و وضعیت شیرجه را تقلید کنید، که مرکزیت شناور ماندن شما را تغییر داده و سنگینی پاهایتان را بیشتر متعادل خواهد کرد.

* شما همچنین می توانید بازوهایتان را بطور مستقیم خارج یا حتی فقط چند اینچ دور تر از بغلتان نگه دارید.

* هر آنچه با بازوهایتان انجام دهید؛ فقط اطمینان حاصل کنید که کف دستتان همیشه رو به سقف یا آسمان است.

خوابیدن به پشت بر روی آب

۲– کمی کمرتان را قوس دار کنید؛ این کار به شما کمک می کند که بدنتان را به بالا متمایل کنید. فقط قسمت بالاتر کمرتان را کمی اینچ به بالا، قوس دار کنید.

خوابیدن به پشت بر روی آب

۳- سینه خود را بلند کنید. وقتی که شما کمرتان را قوس دار می کنید؛ سینه تان را بیشتر بلند کنید؛ طوری که بیرون از آب باشد.

خوابیدن به پشت بر روی آب

۴- شکمتان را بلند کنید. شما همچنین می بایست؛ فعالانه شکم خود را بالا بگیرید؛ تا بخش میانی بدنتان از سطح آب بالاتر برود.

خوابیدن به پشت بر روی آب

۵- زانوها را خم کنید. باید زانوهایتان را خم کنید؛ تا کمی پاهایتان را باز کند. اگر پاهایتان کاملا راست باشد؛ احتمال غرق شدنتان؛ بیشتر است.

خوابیدن به پشت بر روی آب

۶- بگذارید که پاهایتان به حالت آویزان بمانند. بعد از خم کردن زانوها، باید پاهایتان به هر دو سمت، با حداقل چند فوت فاصله بین آنها ( هر فوت تقریبا معادل ۲٫۵۴ سانتی متر است ) آویزان باقی بمانند. پاهایتان به طور طبیعی در بالای آب، شناور نمی مانند. در مورد بسیاری از بالغین، پاها از بازوها و بخش های بالاتر بدن، سنگین تر هستند؛ بنابراین پاها ممکن است بطور طبیعی به طرف پایین شناور باشند. این ممکن است برای کودکان کوچک، دشوار باشد؛ زیرا پاهای عضلانی ندارند.

خوابیدن به پشت بر روی آب

۷– در مواقع اضطراری، با پاهایتان لگد بزنید. اگر احساس می کنید که بدنتان به سمت پایین، نزدیک به پاهایتان، شناور است؛ کافی است با کف پاهایتان چند لگد کوچک بزنید تا بدن را شناور نگه دارید. شما می توانید در حالی که به پشت شناور هستید؛ تا زمانی که حس می کنید؛ بدنتان به پایین تغییر جهت می دهد؛ لگد بزنید. یا به طور سبک و پیوسته با پاها لگد بزنید؛ تا از هر گونه تغییر جهت بدن به سمت پایین، جلوگیری کنید.

خوابیدن به پشت بر روی آب

۸– تنظیمات دیگر اعضای بدن را به طور خودکار انجام دهید. چنانچه شناور ماندن به پشت، ادامه داشت؛ به بدنتان گوش دهید و ببینید که آیا در نقطه ای فرو می رود یا نه؟ اگر شما در حال فرو رفتن به داخل آب، در نزدیک پاها یا کف پاها هستید؛ لگد زدن کف پاها را ادامه داده و به آرامی بازوها و دستانتان را در آب تکان دهید. توجه داشته باشید که آموزش تخصصی شنا کودکان با بزرگسالان متفاوت است.

اگر احساس می کنید که قسمت های بالاتر بدنتان از وضعیت طبیعی، خارج می شود، شما می توانید سعی در بالاتر بردن چانه کرده یا کمرتان را کمی بیشتر قوس دار کنید تا بدن را سبک تر و شناور تر سازید. اگر شما از حالت شناور ماندن، در آمدید؛ فقط بدنتان را با سطح آب هم تراز کرده؛ و مجددا امتحان کنید. به یاد داشته باشید که یادگیری شناور ماندن به پشت، زمان بر است.

پول تیکت، سامانه فروش بلیط پارک‌های آبی و رزرو وقت ماساژ به صورت آنلاین است.

نکته: استفاده از متن و تصاویر این مطلب تنها با ذکر نام و درج لینک پول تیکت امکان پذیر است.