اگر شما از طرفداران ورزش های آبی و تفریح در استخر هستید این مقاله را تا انتها مطالعه کنید تا با نحوه درست استفاده از جکوزی و عوارض آن آشنا شوید. آگاهی از عوارض و مضرات جکوزی در استفاده صحیح از این کالا موثر است. به این طریق می‌توان میزان عارضه ها را کاهش داد یا از آن ها به طور کامل پیشگیری کرد. هدف این مقاله آگاهی دادن به مصرف کنندگان جکوزی برای استفاده سالم از آن است تا بتوانند با رعایت درست استاندارد های استفاده از جکوزی یک تفریح لذت بخش داشته باشند.

برای استفاده از جکوزی استاندارد و داشتن یک روز خوب خرید بلیط استخر انقلاب شیراز را توصیه می‌کنیم.

عوارض یا مضرات جکوزی

عوارض جکوزی در چند حوزه مختلف اتفاق می‌افتد و در این قسمت به بیان مضرات Jacuzzi می‌پردازیم:

Jacuzzi

1. انتقال بیماری و عفونت

جکوزی های آلوده به میکروب ها دارای خطر ابتلا به بیماری های پوستی و عفونت های قارچی هستند. التهاب و عفونت در دستگاه تنفسی، مجاری ادراری، گوش و چشم از دیگر عوارض بهداشتی جکوزی هستند. یک راه جلوگیری از این عوارض خرید و استفاده از جکوزی خانگی است.

2. افزایش فشارخون

حرارت بالای جکوزی باعث گشاد شدن رگ ها و افزایش ناگهانی فشار خون می‌شود. استفاده مکرر و طولانی مدت از جکوزی این عارضه را به وجود می‌آورد. بیماران مبتلا به فشار خون بالا در مورد استفاده کردن از جکوزی باید با پزشک خود مشورت کنند.

3. سکته قلبی

افزایش فشار خون ناگهانی ناشی از استفاده مداوم و طولانی مدت جکوزی باعث مشکلات قلبی و عروقی می‌شود و احتمال سکته قلبی را افزایش خواهد داد. همچنین با خروج از جکوزی آب گرم، در اثر نوسان فشار خون و تعریق زیاد امکان شوک و سکته قلبی وجود دارد. تغییر دمای بدن با خروج از جکوزی باعث سرگیجه و ضعف و بی حالی نیز می‌شود.

4. سوختگی پوست

دمای غیر استاندارد آب جکوزی باعث ایجاد سوختگی های خفیف تا شدید پوست خواهد شد. برای پیشگیری از این عارضه باید نسبت به تنظیم و کنترل دمای جکوزی قبل از استفاده اقدام کرد. طبق استاندارد ها دمای مجاز آب جکوزی حداکثر 40 درجه سانتیگراد است.

5. آسیب به جنین

بالا رفتن حرارت بدن مادر در اثر استفاده جکوزی به جنین آسیب وارد می‌کند. زایمان زودرس و عفونت رحم از دیگر آسیب های جکوزی برای خانم های باردار است.

6. ناباروری در مردان

بالا رفتن دمای بدن احتمال ناباروری در مردان را افزایش می‌دهد. دمای استاندارد آلت تناسلی مردان نیم تا یک درجه کمتر از حرارت بدن است تا عمل اسپرم سازی به درستی انجام شود.

7. تشدید واریس

به دلیل دمای بالای آب جکوزی، حرارت رگ های پا افزایش پیدا می‌کند و عروق پا گشاد می‌شوند که همین احتمال بروز واریس را ایجاد خواهد کرد.

قیمت بلیط استخر فجر شیراز که دارای جکوزی استاندارد است به میزان مناسبی در سایت پول تیکت تعیین شده است.

جلوگیری از عوارض و خطرات جکوزی

با رعایت نکاتی که در ادامه گفته می‌شود می‌توان از بروز مضرات جکوزی جلوگیری کرد.

  • زمان حداکثری استفاده از جکوزی در هر نوبت 30 دقیقه است
  • حداکثر دمای آب 40 درجه سانتیگراد
  • برای کاهش دمای آرام بدن پس از استفاده از جکوزی با آب ولرم دوش گرفته شود
  • عدم استفاده از جکوزی پس از فعالیت بدنی زیاد، مصرف الکل و خوردن غذاهای سنگین

جمع بندی

در این مقاله به بیان عوارض و مضرات جکوزی پرداخته شد تا شما با دانستن آن ها بتوانید خطرات جکوزی را کاهش داده یا به طور کامل از آن ها در امان باشید. اگر مایل هستید برای استفاده از جکوزی های استاندارد بلیط استخر تهیه کنید، پیشنهاد ما به شما خرید بلیط استخر در شهر شیراز است.