upper back

آیا استخر برای دیسک کمر خوب است؟ استخر به‌عنوان یکی از متد‌های درمانی برای بهبود دیسک کمر شناخته می‌شود. زیرا آب میزان فشار وارده به ستون فقرات را کاهش می‌دهد و از این طریق به تسکین درد کمک می‌کند. لذا استفاده از روش‌های آب درمانی می‌تواند عوارض این بیماری را کاهش داده و روند بهبودی آن را تسریع نماید. بلیط استخر را می‌توانید از سایت معتبر پول تیکت خریداری کنید.

ممکن است از خود بپرسید که چرا استخر برای دیسک کمر مفید است؟ تاثیر استخر در درمان دیسک کمر از چند منظر قابل بررسی است. یکی این‌که آب حجم فشار وارد شده به بخش‌های دردناک کمر را کاهش می‌دهد، بنابراین موجب تسکین درد در این نواحی می‌شود. ثانیا استخرهای گرم کمک می‌کنند که عضلات بدن بیمار پیوسته در حالت آرامش قرار گیرد، از طرف دیگر عضلات تقویت شده و انعطاف‌پذیری بالایی پیدا می‌کنند.

با توجه به این مطالب، برای برخورداری از تاثیرات استخر در درمان دیسک کمر، می‌توانید به صورت منظم و با استفاده از راهنمایی یک فرد متخصص در آب تمرین کنید. همچنین ماساژ درمانی و رفتن به بهترین مراکز ماساژ اطرافتان، برای دیسک کمر بسیار مفید است و می‌تواند آن را بهبود بخشد.

فواید شنا برای سلامتی دیسک کمر

Bobrek tasi belirtileri nelerdir Yan agrisi urolife uroloji doktoru scaled 1

آیا تا به حال به این مسئله فکر کرده‌اید که یک ساعت شنا چقدر کالری میسوزاند؟ به طور کلی، شنا کردن برای یک ساعت می‌تواند بین 400 تا 700 کالری بسوزاند و در عین حال عضلات شما را تقویت نماید. لذا این ورزش آبی نقش بسیار مهمی در کاهش وزن و تناسب اندام ایفا می‌کند. اما مزیت شنا تنها به این مورد محدود نمی‌شود، بلکه برای درمان بسیاری از بیماری‌ها از جمله دیسک کمر نیز مفید است. در ادامه برخی از محاسن شنا برای بهبود دیسک کمر را تشریح خواهیم کرد:

  • تقویت عضلات پشتی

شنا یک فعالیت بدنی است که در تقویت عضلات ناحیه پشتی بدن نقش موثری دارد. در نهایت نیز این ماهیچه‌ها مستقیما موجب حمایت و استحکام دیسک کمر می‌شوند .مانند شنا کرال پشت

  • کاهش فشار بر روی دیسک‌ها

وقتی در آب قرار می‌گیرید، آب وزن بدن شما را تحمل نموده، از این‌رو میزان فشار روی دیسک‌ها کاهش می‌یابد. این مسئله کاهش درد و التهاب در ناحیه دیسک کمر را به دنبال دارد.

  • افزایش انعطاف‌پذیری

شنا باعث انعطاف‌پذیری عضلات و مفاصل می‌شود، حال این انعطاف‌پذیری کمک می‌کند تا دیسک کمر به خوبی جا بیفتد.

  • بهبود وضعیت قلب و عروق

ورزش‌های آبی از جمله شنا باعث افزایش تعداد ضربان قلب و بهبود عملکرد سیستم قلبی عروقی می‌شوند. در این شرایط خون‌رسانی به عضلات ناحیه کمر بیشتر شده که به بهبود دیسک کمک می‌کند.

  • کاهش درد

ورزش در آب یک راه‌کار بسیار موثر جهت کاهش کمردرد است. شنا کمک می‌کند تا وزن بدن کاهش یافته و میزان فشار بیشتری از روی کمر برداشته شود. شنا همچنین می‌تواند عضلات کمر را تقویت کند، حال این عضلات قوی کمر را به خوبی حمایت نموده، در نتیجه کمردرد را کاهش می‌دهند.

حرکات آب درمانی مفید برای دیسک کمر

امروزه استفاده از استخر به عنوان یک تکنیک مفید در درمان دیسک کمر شناخته می‌شود. البته شنا در بارداری خانم‌ها و کسانی که مبتلا به بیماری‌های قلبی عروقی هستند، باید برای استفاده از ورزش‌های آبی از پزشک خود اجازه بگیرند.

با این حال پیش از آغاز هرگونه برنامه درمانی، باید حتما با پزشک خود مشورت نمایید تا بتوانید مناسب‌ترین راه حل را برای شرایط خود بیابید. مدت زمان آب درمانی دیسک کمر در هر یک از تمریناتی که در ادامه بیان می‌شود، بهتر است که در حدود ۲۵ دقیقه باشد. در زیر بهترین تمرینات آب درمانی برای بهبود دیسک کمر را بیان می‌کنیم:

حرکات کششی کمر

Screen Shot 2016 10 29 at 9.08.48 am

حرکات کششی کمر به شما کمک می‌کنند تا با دردها و مشکلات دیسک کمر خود خداحافظی کنید. در واقع این حرکات باعث می‌شوند تا انعطاف‌پذیری ناحیه کمر را افزایش دهید و در عین حال میزان فشار روی دیسک‌ها را تا حد زیادی بکاهید.

برای انجام تمرینات کششی در استخر عمیق بدون تحمل وزن خود و با استفاده از دستگاه شناور زیر بازو کار را آغاز کنید. در چنین شرایطی داخل آب استراحت نمایید و اجازه دهید که وزن بدن میزان کشش لازم جهت افزایش فضای بین مهره‌ها و همچنین کاهش درد را ایجاد کند.

کشش عضله باسن

کشش عضلات باسن نیز ورزش مفید دیگری است که می‌توانید برای بهبود دیسک کمر از آن بهره ببرید. به این منظور باید ابتدا کنار دیوار استخر بایستید به گونه‌ای که حدود 20 سانتی‌متر از آن فاصله داشته باشید. سپس پاها را به هم نزدیک کرده و یکی از پاهای خود را بلند نمایید. در مرحله بعد زیر زانو را با دست خود بگیرید و بکوشید که زانو را به سمت قفسه سینه حرکت دهید. این تمرین را حدود 10 مرتبه تکرار کنید و بعد آن را برای پای دیگر نیز انجام دهید.

تمرین با اسکوات

تمرین با اسکوات از جمله بهترین حرکات برای تقویت عضلات مرتبط با دیسک کمر به شمار می‌رود. این تمرین کمک می‌کند تا بتوانید عضلات نواحی پشتی و شکمی خود را تقویت کنید، همچنین مقدار فشار روی دیسک را کاهش دهید.

استفاده از توپ پزشکی

تمرین با توپ طبی در درمان دیسک کمر بسیار موثر است، زیرا توپ در آب حکم یک وسیله تقویتی را دارد که عضلات پشت و شکم را قوی می‌کند. برای انجام ورزش با توپ طبی باید در یک استخر عمیق قرار بگیرید؛ در حالی که توپ را به سمت یکی از لگن‌ها نگه داشته‌اید. سپس توپ طبی را در جهت شانه مخالف خود بالا ببرید و آن را به طرف باسن سمت مخالف برگردانید. این کار چندین مرتبه تکرار کنید. در نظر داشته باشید که قبل از استخر رفتن باید به ضررهای ناشی از شنا در استخر و ضرر آن برای افراد خاص اطلاع پیدا کنید.

البته پیش از آغاز هر نوع تمرین ورزشی در آب، بهتر است که با پزشک معالج خود مشورت نمایید. همچنین به این نکته توجه داشته باشید که آب درمانی باید همراه با حرکات صحیح انجام گیرد تا از هرگونه مصدومیت پیشگیری شود.

تقویت عضلات شکمی

به منظور تقویت عضلات شکم روی آب دراز بکشید و پاهای خود را کاملاً صاف قرار دهید. اکنون زانوها را خم کرده و آن‌ها را تا قفسه سینه بالا بیاورید. لازم است که این حرکت را حدود 10 الی 15 مرتبه انجام دهید.

راه رفتن با مقاومت

راه رفتن با مقاومت در آب یک روش عالی جهت درمان دیسک کمر است. زیرا هنگامی که در آب حرکت می‌کنید، مقاومت ایجاد شده، به عضلات بدن ایمپالس می‌دهد، بنابراین قدرت و انعطاف‌پذیری ناحیه پشت و کمر را بیشتر می‌کند. راه رفتن در استخر برای سیاتیک نیز مفید واقع می‌شود. در واقع آب گرم و فشار هیدرواستاتیکی که در استخر به وجود می‌آید، به‌عنوان یک درمان طبیعی جهت تسکین علائم سیاتیک محسوب می‌شود.

نحوه صحیح راه رفتن در استخر برای دیسک کمر به این صورت است که باید در استخر به سمت جلو و عقب حرکت کنید؛ در حالی‌که یک وزنه را در دست خود نگه داشته‌اید. البته به این موضوع دقت داشته باشید که آب استخر در حدی باشد که تا قفسه سینه شما بالا بیاید. در این حالت مجبور هستید که لگن را در موقعیت مناسبی قرار دهید که خود این موضوع به درمان دیسک کمر کمک می‌کند.

برای درک بهتر تمریناتی که در بالا به آن‌ها اشاره شد، می‌توانید فیلم آب درمانی دیسک کمر را مشاهده نمایید.

نقش آب گرم در درمان دیسک کمر

ممکن است بارها از خود پرسیده باشید که آیا آب گرم برای دیسک کمر خوب است؟ جالب است بدانید که آب گرم به تخفیف دردهای ناحیه کمر کمک می‌کند. زیرا حرارت موجب گشاد شدن عروق خونی شده و عضلات را کاملا گرم می‌سازد که این امر می‌تواند در کاهش التهابات و درد نقش داشته باشد.

همچنین استفاده از آب گرم باعث رهایی از تنش‌های عضلانی کمر می‌شود. هنگامی که در آب گرم قرار می‌گیرید، حرارت به دیسک کمر می‌رسد و جریان خون و اکسیژن‌رسانی به این ناحیه را افزایش می‌دهد. بالا رفتن جریان خون، فرآیند بازسازی بافت‌های سالم را سرعت می‌بخشد، علاوه‌برآن به‌عنوان یک مسکن طبیعی عمل می‌کند.

از آنجا که آب گرم تاثیر فوق‌العاده‌ای بر درمان دیسک کمر دارد؛ جکوزی برای دیسک کمر نوعی فیزیوتراپی به شمار می‌رود. جکوزی یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش دردها و عوارض ناشی از دیسک کمر است. آب گرم جکوزی وضعیت عضلات را بهبود می‌دهد و از این طریق به کاهش درد و سفتی عضلات کمک می‌کند. بنابراین استفاده از جکوزی در همه نقاط دنیا به‌عنوان یک درمان تکمیلی جهت دیسک کمر مورد استفاده قرار می‌گیرد. با خریداری بلیط پارک‌ آبی و استخرها می‌توانید از جکوزی این مجموعه‌های آبی استفاده کنید.

مروری بر آنچه خواندید

در این مقاله از سایت پول تیکت به تفصیل در مورد دیسک کمر و استخر صحبت کردیم. آب درمانی برای کاهش دردهای ناشی از دیسک کمر بسیار مفید است. زیرا با قرار گرفتن در آب وزن بدن کاهش می‌یابد و فشار روی مهره‌ها کمتر می‌شود؛ پس درد و التهابات ناحیه کمر التیام پیدا می‌کند.

همچنین با شنا کردن در استخر، عضلات نواحی پشت بدن تقویت شده و از ایجاد فشارهای غیر ضروری روی دیسک کمر پیشگیری می‌شود. این مزیت به شما کمک می‌کند تا دیسک را در حالت صحیح نگه دارید و روند بهبودی را با سرعت بیشتری پیش ببرید.