به علت ورود آب به گوش، گوش خارجی التهاب پیدا می‌کند و پس از مدتی افراد دچار گرفتگی گوش و گوش درد شدید بعد از استخر می‌شوند. اگر گوش درد درمان نشود و ادامه پیدا کند، ممکن است تبدیل به عفونت گوش شود. ادامه مطالب را به گزارش پول تیکت بخوانید:

Relieve earache

رفع گرفتگی گوش بعد از استخر

رفع گرفتگی گوش بعد از استخر، راهکارهایی است که کمک می‌کند گوش شما به سادگی از گرفتگی نجات پیدا کند و صدا را به خوبی بشنود. یکی از روش‌های درمان گوش گرفتگی این است که سرتان را به سمت گوشی که درد می‌کند بچرخانید و لاله گوش خود را به صورت متداول تکان دهید تا آب کم کم به جلوی گوش بیاید و تخلیه شود. اما اگر آب از گوش خارج نشد، ممکن است تبدیل به گوش درد و کم کم عفونت گوش شود که در ادامه آنها را کامل بررسی می‌کنیم.

عفونت گوش بعد از استخر

عفونت گوش بعد از شنا به علت این است که آب مدت زیادی در گوش مانده و خشک نشده، در این موقع باکتری‌های گوش رشد می‌کند و تبدیل به عفونت گوش یا همان التهاب گوش خارجی می‌شود. از نشانه‌های عفونت گوش این است که در ابتدا ترشحات شفاف از گوش بیرون می‌آید و پس از مدتی تبدیل به رنگ زرد و خونی می‌شوند. این ترشحات بویی بدی دارند و به مرور زمان ممکن است شنوایی شما دچار اختلال موقت شود. از دیگر علائم گوش درد، قرمزی داخل گوش و خارش کانال گوش است. اما راهکارهایی وجود دارد تا عفونت گوش را به آسانی درمان کنید. راهنمای خرید عینک شنا برای شما شناگران عزیز از کمک‌رسان‌ترین مقالات است.

درمان خانگی گوش درد بعد از شنا

درمان خانگی گوش درد بعد از استخر به شما کمک می‌کند که در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بدون استفاده از از مواد شیمیایی مانند داروها از درد گوش خلاص شوید.

  • سشوار: سشوار به علت گرما و بادی که تولید می‌کند، آبی که در گوش خارجی قرار دارد را به آسانی خشک می‌کند. سشوار را به اندازه 30 سانت از گوش خود دور کنید و باد آن را به سمت گوش خود بگیرید. 
  • اتو: یک پارچه تمیز بردارید و روی آن اتو بکشید تا به خوبی گرم شود. سپس پارچه را روی بالش بگذارید و گوش خود را بر روی پارچه قرار دهید تا آب از گوشتان خارج شود.
  • روغن زیتون: روغن زیتون گرم شده را به کمک قطره چکان در داخل گوش بریزید و با پنبه روی آن را بپوشانید.
  • الکل و سرکه سفید: پنبه یا دستمال تمیز را به ضدعفونی کننده‌هایی مانند الکل و سرکه سفید آغشته کنید و به کمک آن داخل گوشتان را تمیز کنید. الکل گزینه بهتری است زیر توانایی انحلال در هوا و خشک کردن آب داخل گوش را دارد.
  • روغن سیر: روغن سیر از بهترین روغن‌های برای کاهش درد گوش بعد از شنا است.
  • خوابیدن به سمت گوشی که درد می‌کند: از شب تا صبح به سمت گوشی که درد می‌کند بخوابید تا آب رفته رفته از گوشتان خارج شود. پس از خارج شدن آب درد گوشتان از بین می‌رود.
  • برگ ریحان: آب برگ ریحان را بگیرید و آن را در داخل گوش بریزید. این کار عفونت گوش را درمان می‌کند. روزی 2 الی 3 مرتبه از این روش استفاده کنید.

سردرد بعد از استخر یکی از علائم ورود گوش به آب است که باید آن را جدی بگیرید.

Earache after swimming

جلوگیری از عفونت گوش در استخر

  • بهترین راهکار برای جلوگیری از عفونت گوش در استخر و هنگام شنا این است که از گوش گیر که یکی از تجهیزات اصلی شنا است استفاده کنید تا در هنگام شنا هیچ آبی وارد گوش شما نشود.
  • با روغن و کرم گوش خارجی خود را چرب کنید تا آبی که وارد گوش می‌شود روی آن بلغزد و به بیرون رانده شود.
  • توصیه می‌کنیم تنها در استخرها و پارک‌های آبی داری مجوز شنا کنید که آب آنها مداوم تصفیه می‌شود و تمیز است. اگر استخری آب آلوده و کدر داشت می‌توانید با شماره تماس شکایت از استخر از آن شکایت کنید.
  • پس از بیرون آمدن از استخر، گوش خود را به طور کامل خشک کنید. لاله گوش را تکان دهید تا آب از آن خارج شود. 
  • اگر بیماری پوستی پسوریازیس را دارید حتما از گوش گیر استفاده کنید زیرا خطر ابتلا به عفونت گوش در افراد داری این بیماری بیشتر است. بلیط استخرهای قم در پول تیکت با تخفیفات فوق‌العاده قابل خریداری است.

چه زمانی برای گوش درد به پزشک مراجعه کنم؟ 

  • اگر دستگاه ایمنی بدن شما ضعیف است و بیماری‌هایی مانند ایدز و دیابت دارید، در اسرع وقت به دکتر مراجعه کنید.
  • اگر گوش درد شما با درمان‌های خانگی رفع نشد، به دکتر بروید البته ما توصیه می‌کنیم در ابتدا به پزشک مراجعه کنید.

برای درمان عفونت گوش چه قرصی خوبه؟ در مرحله اول بهتر است به توصیه‌های پزشک گوش دهید. به طور کلی قرص‌های لووفلوکساسین و سیپروفلوکساسین برای عفونت گوش مناسب است.