حداقل تا 1 ماه پس از کاشت مو به استخر نروید. در این مدت زمان سر و مو فرصت ترمیم خود را دارد تا دوباره به حالت اولیه در بیاید و زخمی بر روی آن نباشد. البته استخر رفتن زمانی مجاز است که زخم‌های سرتان به طور کامل بهبود پیدا کرده باشد به همین علت توصیه می‌کنیم هر چند وقت به مطب پزشک خود بروید و از او در مورد روند بهبود پوست سرتان سوال بپرسید. مدت زمان ترمیم پوست سر پس از کاشت مو برای افراد در سنین مختلف متفاوت است؛ مثلا پوست یک فرد سالمند بسیار دیرتر از یک جوان ترمیم می‌شود. عوامل دیگر تاثیر گذار در مدت زمان مورد نیاز برای رفتن به استخر پس از کاشت مو:

  • نوع کاشت مو
  • سایز کاشت
  • سن فرد
  • سرعت ترمیم پوست هر فرد
  • مشکلات دخیل در پوست
hair transplant

آیا می توان پس از کاشت مو به شنا رفت؟

اگر کمتر از یک ماه باشد که موهای خود را کاشته‌اید، بله بسیار خطرناک است. پس از کاشت مو باید به تمامی فعالیت‌هایی که می‌خواهید انجام دهید را با دکترتان در میان بگذارید. اگر پزشک شما تشخیص داد که آماده رفتن به استخر هستید، چندین نکته است که باید آنها را رعایت کنید تا مشکلی برایتان ایجاد نشود. این نکات به شرح ذیل است:

خشک کردن موها: پس از خروج از استخر و آب، سریعا موهایتان را خشک کنید تا رطوبتی بر کف سرتان باقی نماند. اگر رطوبت آن حفظ شود ممکن است باکتری‌های آن رشد کنند و در نتیجه به عفونت موجب شوند. البته ابتلا به بیماری‌هایی مانند قارچ پوستی نیز وجود دارد. برای خشک کردن موها، می‌توانید از سشوار با درجه حرارتی پایین استفاده کنید.

موارد شیمیایی استخر: آب استخر برای تصفیه از مواد شیمیایی زیادی برخوردار است. برای تصفیه آب آن از کلر قوی و ازن، کربن و  … استفاده می‌شود که هر کدام از آنها به تنهایی می‌توانند به سطح سر شما آسیب شدیدی وارد کنند.

تمیزی استخر: تنها در استخرهای دارای مجوز و تمیز شنا کنید و مطمئن باشید که هیچ عامل خطرناکی برایتان وجود ندارد. در آب دریاها و مکان‌های دیگر شنا نکنید زیرا هیچ اطمینانی جهت نظافت آن وجود ندارد. اگر استخری شرایط پاکیزگی را برایتان فراهم نکرده بود، می‌توانید از طریق شماره تماس شکایت از استخر، آن را گزارش دهید.

استفاده از کلاه شنا مناسب: کلاه شنا لاتکس و سیلیکونی بهترین انواع کلاه شنا برای افرادی است که موهای خود را کاشته اند.

شستشوی مناسب: پس استخر، محل کاشت موهای خود را با شامپو و محصولات مراقبتی‌ای که پزشک برای شما تجویز کرده است شستشو دهید تا مشکلی برای پوست و موهای کاشته شده بر روی آن پیش نیاید.

شنا و استخر بعد از کاشت ابرو نیز به همین صورت است.

شنا در آب دریا پس از کاشت مو

آب دریا به علت داشتن نمک، پوست سر را به شدت می‌سوزاند و به موهایی که به تازگی کاشته‌اید آسیب می‌زند و آن را خشک و بد حالت می‌کند؛ این موضوع برای استخر با موهای کراتینه نیز صادق است. در نظر بگیرید که عوامل آلوده بسیاری در آب دریا وجود دارد که جلوگیری از ورود آن به کلاه ممکن نیست. مشکل دیگری که وجود دارد این است که هنگام شنا در دریا، نور و اشعه خورشید به صورت مستقیم به سرتان می‌تابد که در نهایت موجب خشک شدن و آسیب به موهای کاشته شده می‌شود.