شنا کردن در زمان پریودی یعنی در موقعی که بانوان در دوران قاعدگی هستند، به استخر بروند و شنا کنند. ولی سوالی که برای خیلی‌ها پیش می‌آید این است که در دوران پریودی می‌توانند به استخر بروند یا خیر؟ به طور کلی بله؛ زمانی که هنگام پریودی وارد استخر می‌شوید، به علت فشار و سردی آب، رگ‌های خونی بسته می‌شوند و خونریزی‌ای رخ نمی‌دهد. اما برای اطمینان بیشتر می‌توانید از تامپون و کاپ قاعدگی استفاده کنید.

آیا در زمان پریودی می‌توان شنا کرد؟

در زمان پریودی شنا کردن مشکلی ندارد و می‌توان شنا کرد. شنا موقع پریودی نه تنها آسیبی به بدن نمی‌زند بلکه مفید هم است. شنا نوعی ورزش است که که درد دوران پریودی را کاهش می‌دهد و گرفتگی و اسپاسم این دوران را کم می‌کند. اگر می‌خواهید بدانید استخر برای چه کسانی ضرر دارد بهتر است مقاله آن را به طور کامل مطالعه کنید.

Tampon for the pool

عوارض شنا در زمان پریودی و عفونت

عوارضی پس از شنا در قاعدگی وجود ندارد و تصور بسیاری از افراد در این مورد غلط است. اگر از لوازم مراقبتی استفاده کنید، حتی ابتلا به عفونت و واژینوز باکتریال که در دوران عادی نیز رایج است ممکن نیست.

وقتی پریودیم چطور به استخر بریم؟

نشتی خون در قاعدگی یکی از مشکلاتی است که برای افراد علاقه‌مندان  به شنا وجود دارد اما می‌توان این مسئله را با راهکارهایی حل کرد. اول این که اگر بدون لوازم بهداشتی شنا کنید، خونریزی‌ای به بیرون از آب صورت نمی‌گیرد زیرا نیروی گرانش در این وضعیت بسیار کمتر می‌شود. اما اگر از لوازم بهداشتی مانند تامپون استفاده کنید، هیچ مانعی برای رفتن شما به استخر و آبتنی وجود ندارد. استخر حس خوب زندگی تهران از برترین استخرهایی است که بانوان ساکن تهران می‌توانند به آنجا بروند.

آیا شنا در زمان پریودی غیر بهداشتی است؟

خیر، اگر در پریودی از تامپون و کاپ قاعدگی استفاده کنید، امکان ورود آب و خروج خون از واژن وجود ندارد. خون پریودی، ماده‌ای غیر بهداشتی نیست به همین دلیل اگر خونی وارد آب شود، بیماری‌ای ایجاد نمی‌کند و  به سرعت توسط کلر آب نابود می‌شود. در وبسایت پول تیکت می‌توانید خرید بلیط پارک‌آبی و استخر نزدیکتان را آنلاین انجام دهید.

پد پریودی برای شنا و استخر

پد پریودی برای شنا مناسب نیست اما به جای آن می‌توانید از تامپون و کاپ قاعدگی استفاده کنید که هر کدام سودرسانی‌های خاص خود را دارند که در ادامه آنها را به طور کامل توضیح می‌دهیم. پد پریودی و تامپون را می‌توان از تجهیزات اصلی شنا برای بانوان در نظر گرفت.

Pool tampon

کاپ قاعدگی

کاپ قاعدگی یا همان فنجان قاعدگی، یک ظرف انعطاف پذیر است که وارد واژن می‌شود و خون و ترشحات قاعدگی را در خود جمع می‌کند. کاپ قاعدگی ابزاری مناسب برای شنا در دریا و استخر در زمان پریودی است. این کاپ تا 10 ساعت می‌تواند از خروج خون به بیرون از بدن جلوگیری کند. اگر کاپ را به درستی جایگذاری کنید، می‌توانید با خیال راحت به شنا بپردازید. استخر رامتین کرمان یکی از استخرهای شهر کرمان است که امکان رزرو آن برای بانوان نیز وجود دارد.

تامپون

تامپون قاعدگی یک پد فشرده و استوانه شکل است که نخی دارد که این پد فشرده درون واژن قرار می‌گیرد. تامپون قاعدگی یک باز مصرف است و نمی‌توان از آن استفاده مجدد کرد. تامپون تمام خون پریودی را جذب می‌کند و شما را هنگام شنا کردن اذیت نمی‌کند.