ماساژ گوش یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای درمان بسیاری از بیماری است و فواید زیادی دارد. دلیل آن هم این است که بر روی گوش نقاطی وجود دارند که با ماساژ دادن آن‌ها پایانه‌های عصبی تحریک می‌شوند و به مغز فرمان ترشح هورمون می‌دهند. به همین دلیل ماساژ گوش در طب سنتی کاربرد دارد. مثلا بر روی گوش نقطه‌ای وجود دارد که با ماساژ آن هورمون لپتین در بدن ترشح می‌شود. این هورمون که توسط سلول های چربی تولید می‌گردد به سرکوب کردن اشتها در مغز کمک می‌کند.

البته پیدا کردن اینگونه نقاط به راحتی و توسط افراد عادی ممکن نیست. بلکه فردی که قرار است کار ماساژ را انجام دهد باید دوره‌های ماساژ گوش در طب سنتی  را گذرانده باشد و درباره این نوع نقاط آگاهی کامل داشته باشد. چون فشار دادن این نقاط به اشتباه می‌تواند اثر ناگواری داشته باشد. در همین راستا توصیه اکید داریم که افراد برای ماساژ گوش یا ماساژ سردرد حتما به یک مرکز تخصصی ماساژ مراجعه کنند.

بهترین نقاط ماساژ گوش

معمولا در گوش ۷ نقطه مهم حیاتی وجود دارد که ماساژ دادن این نقاط می‌تواند به برطرف شدن بسیاری از بیماری‌ها کمک کند. در تصویر زیر این ۷ نقطه مشخص شده‌اند:

  1. ماساژ نقطه ۱ معمولا برای بهبود عملکرد مری مفید است و با ماساژ دادن این نقطه هضم غذا بهتر انجام می‌شود‌.
  2. ماساژ دادن نقطه ۲ می‌تواند بی‌خوابی را برطرف کند زیرا به ثبات ذهنی و بهبود تعادل اتونومیک کمک می‌کند.
  3. ماساژ نقطه ۳ برای رفع اختلالات مربوط به سیستم گوارش مفید است.
  4. ماساژ نقطه ۴ بهترین راه برای رفع مشکلات مربوط به معده است و مشکل رفلاکس معده را تا حدی کاهش می‌دهد.
  5. ماساژ نقطه ۵ برای لاغری مفید است زیرا اشتهای کاذب را در فرد کاهش می‌دهد.
  6. ماساژ نقطه ۶ در درمان برخی از بیماری‌های مربوط به ریه تاثیر دارد.
  7. ماساژ نقطه ۷ می‌تواند عملکرد غدد درون ریز را بهتر کند.

فواید ماساژ گوش

ماساژ گوش در صورتی که طبق اصول و توسط یک ماسور حرفه‌ای انجام شود، فواید متعددی برای فرد خواهد داشت که در ادامه به چند مورد از آن‌ها اشاره شده است.

کاهش وزن و لاغری

شاید جالب به نظر برسد اما ماساژ گوش برای لاغری هم مناسب است زیرا همانطور که قبلا هم گفتیم با ماساژ گوش پایانه‌های عصبی تحریک می‌شوند و به مغز فرمان ترشح هورمون را می‌دهند. به بیانی باید گفت که در گوش انسان نقاط خاصی وجود دارد که پس از ماساژ دادن آن‌ها، اشتها فرد کم می‌شود و وزن او کاهش پیدا می‌کند. همانطور که بیان کردیم فقط نقاط خاصی وجود دارند که با مالش و ماساژ آن‌ها اشتها کاهش می‌یتبد. به همین علت کسانی که قصد ماساژ گوش برای لاغری را دارند حتما باید به مراکز معتبر ماساژ مراجعه نمایند. چون ماسورهای حرفه‌ای تمام نقاط بدن را به خوبی می‌شناسند.

خرید بلیط استخر های مشهد با قیمت های عالی را در سایت ما انجام دهید.

کم شدن درد‌های عضلانی

یکی از آثار و نتایجی که ماساژ اصولی گوش دارد این است که موجب کاهش درد به ویژه‌ دردهای عضلانی می‌شود. در واقع دانشمندان پس از مطالعه دریافتند که فشار دادن یا مالش برخی از نقاط گوش می‌تواند احساس درد را در فرد کم کند. شاید این سوال پیش آید که ماساژ گوش چرا باعث کاهش درد می‌شود؟ در پاسخ باید گفت که با ماساژ دادن گوش تعداد زیادی از پایانه‌های عصبی تحریک می‌شوند و به مغز فرمان می‌دعند که هورمون اندورفین ترشح کند. از آنجایی که این هورمون احساس خوبی در فرد ایجاد می‌کند، درد او نیز کاهش می‌یابد و آستانه تحمل درد در فرد بالا می‌رود.‌

معمولا ماساژ نقطه‌ای که در تصویر زیر مشخص شده برای تسکین درد مفید است.

کم شدن دردهای میگرنی و سردرد

تاثیر ماساژ گوش برای سرگیجه و سردرد بسیار چشم‌گیر است و به کاهش آن کمک می‌کند. تا حدی که افراد می‌توانند با این روش دردهای خود را کنترل کنند. به همین دلیل  آموزش تکنیک های ماساژ سردرد (ماساژ شقیقه) به صورت ویدیو در گوگل و شبکه‌های اجتماعی وجود دارد. البته این نکته را هم باید متذکر شد که ماساژ گوش زمانی به درمان سردرد و سرگیجه کمک می‌کند که ماساژ گوش توسط یک ماسور حرفه‌ای انجام شود. با ماساژ دادن نقاط مشخص شده زیر می‌توانید سردرد و سرگیجه خود را تا حدی کاهش دهید.

 کاهش استرس

در دنیای پر‌مشغله امروز کمتر کسی است که استرس، اضطراب و نگرانی را در طول روز تجربه نکند. برای کنترل این استرس‌ها و نگرانی‌ها معمولا راهکارهای مختلفی وجود دارد که یکی از آن‌ها ماساژ گوش است. افراد در حینی که دچار استرس می‌شوند با انجام حرکات دورانی بر روی گوش می‌توانند میزان استرس خود را تا حدی کاهش دهند. چنانچه دچار استرس شدید، نقطه‌ای که در تصویر مشخص شده است را به آرامی با انگشت خود ماساژ دهید.

درمان بیخوابی

بسیاری از افراد پس از ماساژ گوش حس آرامش را تجربه می‌کنند و طبق بررسی‌های صورت گرفته ماساژ گوش‌ها می‌تواند اثرات آرامبخش داشته باشد. به همین دلیل افراد که از مشکل بیخوابی رنج می‌برند بهتر است شب‌ها پیش از خواب نقاط مشخص شده زیر را به آرامی ماساژ دهند.

رفع کسلی و افزایش انرژی

شاید کمی عجیب به نظر برسد در قسمت بالا گفتیم ماساژ گوش باعث آرامش می‌شود اما در این بخش می‌خواهیم بگوییم که ماساژ گوش می‌تواند کسلی افراد را برطرف کمد. در واقع افراد در اول صبح می‌توانند گوش‌های خود را ماساژ دهند تا با افزایش انرژی بدن یک روز با‌نشاط را آغاز کنند.

زیبایی

از دیگر فواید ماساژ گوش این است که بر روی زیبایی پوست فرد هم تاثیر می‌گذارد. چنانچه به دنبال زیبایی پوست خود هستید نقطه ۶ گوش که در تصویر زیر مشخص شده را ماساژ دهید. همچنین جهت زیبایی و زاویه‌سازی صورت خود مطلب ماساژ زاویه سازی صورت چیست و چگونه انجام می شود؟ را جستجو کنید تا با روش‌های زاویه‌سازی با ماساژ نیز آشنا شوید.

نحوه انجام ماساژ گوش

گوش را چگونه ماساژ دهیم؟ تاکنون درباره نقاط مهم گوش و فواید ماساژ گوش صحبت کردیم. حال لازم است که نحوه انجام ماساژ گوش را بیان کنیم:

  • در ابتدا باید گفت یکی از روش‌های ماساژ گوش این است که می‌توان بالای گوش را با دو انگشت شست و اشاره گرفت و آن را به آرامی کشید. همچنین می‌توان لبه بالای گوش را به جهت‌های مختلف حرکت داد.
  • در روش می‌توان پشت گوش‌ها را به نحوی حرکت داد که گوش کمی باز شود.
  • مالش و ماساژ دورانی نرمه گوش و حرکت انگشتان بر روی لاله‌ی گوش از دیگر روش‌های ماساژ گوش به شمار می‌رود.
  • قرار دادن کف دست بر روی گوش و حرکت دادن آرام آن به طوری که گوش کمی حرکت کند از جمله روش‌هایی است که افراد می‌توانند به کمک آن گوش‌های خود را ماساژ دهند.
  • خم کردن گوش با انگشتان از جمله روش‌هایی است که در ماساژ گوش برای رفع گرفتگی استفاده می‌شود.

کلام آخر

درمان بیماریها با ماساژ گوش امکان‌پذیر است زیرا در گوش انسان نقاطی وجود دارد که پس از فشار دادن آن‌ها، پایانه‌های عصبی بدن فعال می‌شوند. این پایانه‌ها معمولا پس از فعال شدن به مغز دستور ترشح هورمون های مختلف را می‌دهند. ماساژ گوش برای سردرد، سرگیجه و چاقی مفید است. برای رزرو بلیت ماساژ می‌توانید بلیت را با تخفیف از سایت پول تیکت خریداری کنید.