ورزش آبی به فعالیت‌های ورزشی گفته می‌شود که در آب صورت می‌گیرند. انواع ورزش های آبی در سرتاسر دنیا طرفداران زیادی دارند. شنا رایج‌ترین و محبوب‌ترین ورزش آبی است که علاوه بر جنبه تفریحی و سرگرمی آن، برای سلامتی نیز بسیار مفید است. تنوع بالای فعالیت‌های ورزشی در آب موجب استقبال ورزشکاران از این رشته شده است. برخی از انواع ورزش های آبی عبارتنداز:

4860321 1

1. شنا

شنا پر طرفدارترین ورزش آبی است که برای علاقه مندان به تفریحات آبی از الزامات است. در سراسر دنیا محبوب و شناخته شده است و مسابقات قهرمانی شنا در سطوح حرفه ای برگزار می‌شوند.

2. موج سواری

موج سواری ورزشی آبی مبتنی بر تخته است که در آن موج سوار با حفظ تعادل و به صورت ایستاده بر موج سوار شده و به سمت ساحل پیش می‌رد. ورزش آبی موج سواری بر اساس طول و طراحی تخته و مدل ایستادن بر آن به انواع مختلفی تقسیم می‌شود.

3. قایقرانی

ورزش آبی قایق رانی با قایق های چند نفره انجام می‌شود و افراد با پارو حرکت را ایجاد می‌کنند. قایق رانی از ورزش های محبوبی است که مسابقات آن نیز برگزار می‌شوند.

قایقرانی؛ یک ورزش آبی

4. جت اسکی

جت اسکی ورزش آبی مهیجی است که با پیشران موتوری کار می‌کند تا بتواند سرعت های بالا را به وجود آورد. با جت اسکی می‌توان حرکات نمایشی فوق العاده اجرا کرد و مسابقات آن نیز برگزار می‌شود.

5. رفتینگ

رفتینگ یک نوع ورزش آبی قایق رانی است که در آب های خروشان انجام می‌شود. رفتینگ ورزشی پر جنب و جوش و هیجان انگیز است که در آن افراد با سوار شدن بر قایق بادی در آب خروشان قایق سواری می‌کنند.

6. غواصی

غواصی برای افرادی که قصد دارند محیط زیر آب دریا را تماشا کنند مناسب است و احتیاج به تجهیزات خاصی غواصی دارد.

غواصی؛ یک ورزش آبی

7. فلای بورد

فلای بورد وسیله ای است که به جت اسکی متصل می‌شود و با پمپاژ آب، فشار لازم برای معلق نگه داشتن فرد را تامین می‌کند. ورزشکار در این حالت امکان اجرای حرکات نمایشی را دارد.

کیش یکی از بهترین جا هایی است که می‌توانید ورزش های آبی مختلفی را به عنوان تفریح انجام دهید. تهیه بلیت استخر های کیش در وب سایت پول تیکت امکان پذیر است.

برای آشنایی بیشتر با فعالیت های ورزشی در آب و مزایای آن‌ها تا انتهای این مقاله از مجموعه پول تیکت با ما همراه باشید.

یکی از بهترین استخرهایی که در آن می‌توانید ورزش‌های آبی را انجام دهید؛ استخر هلال احمر ساوه است.