طبق تحقیقات انجام شده در بین ورزش‌هایی که در کاهش یا از بین بردن کمر درد تاثیردارند، ورزش شنا از بقیه ورزش‌ها مفیدتر است و افراد در تمام رده های سنی می توانند آن را انجام داده و نتایج خوبی بگیرند.

به گزارش پول تیکت؛ بدون تردید کمر درد یکی از شایع ترین بیماری هایی است که افراد زیادی را در سراسر جهان درگیر کرده است. طبق تحقیقات انجام شده در کشور آمریکا حداقل ۸۰ درصد افراد در زندگی خود دچار کمر درد می‌شوند و در هر لحظه از زمان حدود ۲۰ درصد افراد کمر درد دارند که این مسئله نشان می دهد شیوع این بیماری در جهان بسیار بالاست و باید آن را جدی گرفت.

همچنین دیسک کمر را باید شایع ترین علت قابل تشخیص کمردرد دانست به طوری که در کشور آمریکا ششمین عامل روز تخت بیمارستانی دیسک کمر و مشکلات ناشی از کمر درد است.

این بیماری جدا از مشکلات بسیار زیادی که برای افراد به همراه دارد به لحاظ اقتصادی نیز بسیار زیان بار است و فرد را در انجام امور کاری و غیره دچار مشکلات عدیده ای زیادی می کند.

با این حال وقتی فردی به این عارضه دچار می شود جدا از اقدامات پزشکی، باید به ورزش کردن هم برای عبور از این بحران توجه ویژه ای داشته باشد.

البته ذکر این ضروری است که افرادی که به عارضه کمردرد مبتلا می شوند نمی توانند هر ورزشی را انجام دهند چراکه فشار زیاد و ورزش های سنگین علاوه بر اینکه کمکی به آن ها نمی کند می تواند بیماریشان را تشدید کند. نظرتان راجع‌به خرید بلیت استخر برای کاهش دردهای عضلانی چیست؟!

چه نوع شنایی برای کمر درد بهتر است؟

در بین انواع شناها شنای کرال بهترین نوع شنا برای بیماران مبتلا به کمردرد است که خوشبختانه اکثر این افراد به انجام این نوع شنا آشنایی دارند. همچنین باید توجه داشت که شیرجه رفتن با افزایش ناگهانی قوس کمر ورزش خطرناکی برای مبتلایان به کمردرد است و افرادی که دچاز این عارضه هستند باید از شیرجه زدن جددا خودداری کنند. اگر مبتلا به کمر درد هستید، علاوه بر شنا، با رزرو ماساژ نیز می‌توانید به بهبود درد کمر خود کمک کنید.

چه ورزش هایی برای افرادی که کمر درد دارند مناسبتر است؟

شنا، پیاده روی و دوچرخه سواری بهترین ورزش هایی هستند که توسط پزشکان به افرادی که کمر درد دارند پیشنهاد شده است.

چرا شنا برای افراد دچار عارضه کمردرد از سایر ورزش ها مناسب تر است؟

در حالت کلی باید گفت شنا یکی از محبوب ترین ورزشها در بین اقشار مختلف مردم است.

  • در واقع فردی که شنا می کند، نه تنها از این طریق احساس راحتی و نشاط می کند بلکه در اثر شنا کردن قابلیتهای جسمانی خود را از قبیل استقامت دستگاه گردش خون و تنفس، قدرت، سرعت و انعطاف پذیری مفاصل شانه و مچ پا افزایش می دهد.
  • شنا ورزشی است که از سن نوزادی تا سن کهنسالی میتوان آنرا انجام داد و به طور کلی ورزشی است که هیجان و اضطراب را کاهش داده، عضلات را قوی و محکم کرده و بدن را نرم و انعطاف پذیر می سازد و باعث می شود که فرد انرژیی بیشتری برای انجام کارهای روزانه خود کسب کند.

اما در خصوص تاثیر شنا بر بهبود بیماری کمر درد باید گفت؛ شنا بهترین ورزش برای کسانی است که از کمردرد رنج می برند. شنا نوعی درمان کامل برای مشکلات کمر است. وقتی که بدن در آب است، در حالت بی وزنی است و از یک سری از قید و بندها رها می شود. در نتیجه ستون مهره ها تحت فشار و وزن بدن قرار ندارد.

البته برای تاثیرگذاری درست باید باین ورزش طور صحیح انجام شود و ضمن شنا کردن حتی الامکان باید از بالا آوردن بیش از حد سر از آب که موجب خم شدن سر و تنه به عقب و افزایش قوس کمر می‌شود جلوگیری کرد.

در بین انوع ورزش ها، شنا تنها ورزشی است که در آن تمام عضلات بدن به کار گرفته شده و برای بیماران رماتیسمی، و کسانیکه اضافه وزن دارند، مناسب میباشد. شناور بودن در آب سبب می شود یک تناسب عمومی به بدن القا شود، فشار آب سبب می شود مفاصل سفت شده و خطر آسیب رسیدن به بدن در مقایسه با ورزش هایی که در خشکی انجام می شود پایین بیاید. اگر ساکن کرج هستید، معرفی لیست استخرهای کرج را از دست ندهید.

زمانیکه در آب شناور هستید، بدن تنها ۵۰% از وزن اصلی خود را تحمل می کند، در این حالت وزن سینه ۲۵ % تا ۳۰ % شده و وزن گردن نیز به ۱۰% کاهش پیدا می کند.

ورزشکاران برای بهبود آسیب هایی که در طول مسابقات به آنها وارد می گردد و همچنین برای رهایی از دردهای مفصلی، شنا را انتخاب می کنند. افرادی که دچار رماتیسم و یا سایر ناتوانایی های جسمی هستند، می توانند با استفاده از شنا، هم تناسب اندام خود را حفظ کنند و هم درد خود را تا میزان بسیار زیادی کاهش دهند. استخر و پارک آبی برای شنا مناسب هستند.