آموش شنا دلفینی مختص کسانی است که می‌خواهند شنای پروانه را به خوبی یاد بگیرند. حرکت شنا دلفینی در کنار کنار حرکت دست پروانه می‌تواند شما را به سمت جلو حرکت دهد. در این شنا پس از استارت پروانه باید حرکات پا و دست را برخلاف سایر شناها که تک تک انجام می‌شوند، باید هر دو دست و هر دوپا را باهم حرکت دهید. حرکت دلفینی در شنا به قدری اهمیت دارد که در تمام شناها به غیر از شنا قورباغه قابل انجام است. شنای پای دلف در استارت شناهایی مانند موارد زیر کاربرد دارد:

  • کرال پشت
  • کرال سینه
  • برای برگشت به سطح آب و انجام شنای اصلی

حالا که از اهمیت حرکت پا دلفینی اطلاع پیدا کردید، بسیار مهم است که این تکنیک را به خوبی یاد بگیرید تا بتوانید آن را در شناهای دیگر به کار ببرید. تمرین و تکرار یکی از مهم‌ترین موارد برای یادگیری این تکینک پا دلفینی هستند که باید سرلوحه کارتان قرار دهید.

آموزش شنای پای دلف در شنای پروانه به صورت کاربردی

شنای پای دلف به قدری اهمیت دارد که اگر آن را به صورت کامل یاد نگیرید، نمی‌توانید حرکت شنای پروانه را به خوبی در استخر یاسمن تهران اجرا کنید. چند بخش مهم در رابطه با حرکت پای دلف:

  1. در قسمت اول بدن باید در کشیده‌ترین حالت ممکن قرار داشته باشد (دست‌ها مستقیم بالای سر باشد و سر در میان بازوها قرار بگیرد)
  2. پاها کنار یکدیگر جفت شده باشد و یکدیگر را لمس کنند.
  3. باسن باید نسبت به بقیه عضلات بدن در سطح بالاتری قرار گرفته باشد.
  4. الان نوبت به حرکت دادن ساق هر پا به صورت همزمان است. در این حرکت زانوها باید بشکند و ساق پای شما به سمت بالا حرکت کند، یعنی کف پای شما به سطح آب نزدیک شود. (در این حالت باسن در امتداد بالا تنه بدن یا مقداری پایین‌تر باید قرار داشته باشد)
  5. حالا باید باسن را به سمت بالا بیاورید، مانند بخش سوم؛ همزمان با این حرکت باید پاها را صاف و رو به عقب بکشید.

برای یادگیری کامل حرکت لازم است تا مراحل بالا را به مقدار زیاد تمرین کنید تا به خوبی آموزش شنا پا دلفینی را یاد بگیرید.

آموزش کامل برای داشتن پای دلفین سریع‌تر

تکنیک‌های شنا دلفینی برای افراد مسابقه دهنده بسیار مناسب است، آن‌ها می‌توانند با ترفندهای شنا دلفینی رکورد سریع‌تری از خودشان در مسابقات شنا به جا بگذارند. چند تکنیک مهم برای داشتن پای دلف سریع‌تر آموزش می‌دهیم:

  • نگه داشتن بدن در خط مستقیم یا Streamline
  • وارد کردن فشار محکم به دیواره استخر
  • زمان صحیح بیرون آمدن از آب
  • حفظ ثبات در برگشت‌ها
  • ضربه‌های قوی به سمت بالا

تمام موارد بالا را باید با تمرین و ممارست بسیار انجام دهید تا بتوانید حرکت پای دلف را به خوبی انجام دهید، برای تمرین این حرکت می‌توانید از استخرموج طلایی تهران استفاده کنید که مکان مناسبی برای این کار است.

نگه داشتن بدن در خط مستقیم یا Streamline

حفظ وضعیت بدن در خط مستقیم نکته کاربردی است که باید شناگران حرفه‌ای آن را رعایت کنند. شناگران برای داشتن سرعت بیشتر استارت‌ها و برگشت‌های سریعی دارند، در اجرای تکنیک دلفینی سریع باید بتوانید کاهش مقاوت را در دستور کار قرار دهید.

وارد کردن فشار محکم به دیواره استخر

برای یک شناگر حرفه‌ای مهم است که رکورد سریعی از خود به جای بگذارد، پس از شنا کردن در طول استخر جام جم همت تهران باید بتواند وارد کردن فشار محکم به دیواره استخر را به خوبی انجام دهد تا بتواند با تلفیق آن با حرکت پای دلفین یک رکورد فوق‌العاده را برجای بگذارد.

زمان صحیح بیرون آمدن از آب

زمان صحیح بیرون آمدن از آب عمق ایده‌آل 4/0 تا 6/0 متر است. مسافت مناسب زمانی است که سرعت پای دلفین شما عین سرعت شنا شما باشد یا از متوسط سرعت شنای شما کندتر نباشد.

حفظ ثبات در برگشت‌ها

به هیچ وجه پای دلفین زیر آب را فدای زودتر شنا کردن نکنید. حفظ ثبات در برگشت‌ها با یک فشار قوی و پای دلفینی قدرتمند سرعت خودتان را در تمام حرکات رفت و برگشت‌ها حفظ کنید.

ضربه‌های قوی به سمت بالا

معمولا شناگران ضربه‌های قوی به سمت بالا را جدی نمی‌گیرند، به همین دلیل سرعت پای دلفینی‌شان کاهش پیدا می‌کند. به عنوان یک فرد حرفه‌ای باید بتوانید هم حرکت به سمت بالا و هم حرکت به سمت پایین را به صورت قوی انجام دهید.

چند نکته کاربردی برای داشتن پای دلف بهتر در انواع شنا

برای داشتن پای دلف بهتر این چند نکته کاربردی را رعایت کنید:

  • شما در انواع شنا به جز قورباغه، اجازه دارید تا 15 متر را به صورت پای دلف در استارت‌ها و برگشت‌ها انجام دهید.
  • برای ثبت رکورد سریع در مسابقات، باید این حرکت را جدی بگیرید تا بتوانید زمان ایده‌آلی را از خود به جای بگذارید.
  • اجرای این حرکت باید شما را به سمت جلو حرکت دهد، اگر حس کردید که جابجایی شما خیلی کم است یا اصلا حرکت رو به جلو مفیدی ندارید، باید بررسی کنید که اشکال کار کجا است. در ابتدا بررسی کنید که زانوها بیش از حد خم نباشند، استریم لاین حفظ شده باشد و مچ پا در کشیده‌ترین حالت ممکن باشد.